Partu okolo bubeníka Milana Caise a baskytaristy Mardoši jsme si užívali i v Music Clubu Doma, kde mělo „divadelní“ premiéru legendární CD Biorytmy (2002). Teď nás zas nechali čekat roky, leč stálo to zato. Po singlech „Zvony“ a „Kraftwerk in Saint Tropez“ jsou tu Tata Bojs s novinkou „Jedna nula“ (Supraphon, podzim 2020). Proč ten název? Kapela z Hanspaulky připomíná, že má už 10. studiové CD. Je tu skryt odkaz na binární soustavu - základní vzorec digitálního světa, který je stále běžnější součást našich životů. Promítá se i v obalu alba, které vizuální umělec i frontman TB Cais stvořil díky moderním digi technologiím. Halt scannerem převedl členy skupiny na „jedničky a nuly“. Nula v názvu CD symbolizuje „nic“, jedna „něco“. Čísla jsou hned za sebou, zároveň tvoří velký kontrast. Tematicky nejblíž je tomu song Velký třesk.

Též je Jedna nula synonymum pro vítězství, v něž všichni doufáme. Leč novinka Tata Bojs má i typickou tatáčovskou lehkost, vtip, ironii i zvukové barvy s jejich charakteristickým rukopisem. Například hit Minoritní, náladou veselý song s mrazivě ironickým textem, který písni dává napětí, jež má kapela ráda. Do podobné kategorie lze patří singl „Kraftwerk in Saint Tropez“, taneční pecka 220 Travoltů i „mardošovská“ textová slovní hříčka „Spolek holek“. Samostatnou kapitolou je pak skladba Tajemství, ve které se jako speciální host objeví Emma Smetana. Novinku Jedna nula stvořil tandem producentů Milan Cais a Dušan Neuwerth, obal alba překvapí. Zvuková i obsahová vybroušenost stvrzuje, že Tata Bojs formu neztrácejí, ba naopak! Pobaví vás, roztančí a nadchnou, sami uslyšíte v plné kráse už 27. listopadu. Na jaře pak vyjde album i na LP. A pak zas s nimi někdy někde už i naživo. Také Ústí se zas těší!

Radek Strnad