Z wikipedie se dočteme, že přípojné vozy řady Btax780, číslované v intervalu 50 54 24-29, v 70. letech označené Blm, v 80. a 90. letech označené Baafx, do roku 2009 označené řadou 010, jsou nejrozšířenějšími přípojnými vozy z vozového parku Českých drah. Všech 912 vozů této řady bylo vyrobeno v letech 1973–1983 ve Vagonce Studénce. Vozy jsou technicky a vzhledově příbuzné s motorovými vozy 810.

První dva prototypy byly vyrobeny v roce 1973. Sérová výroba začala v roce 1976 a trvala až do roku 1983. Celkem bylo vyrobeno 912 vozů této řady, jejich počet 1,5× přesahoval počet motorových vozů 810, ale na většinu výkonů postačoval vůz 810 s nejvýše jedním přípojným vozem. Proto většina těchto vozů neměla jiné využití.

Radek Kubala, Zubrnická muzeální železnice

Mohlo by vás zajímat: Bistro z bývalých záchodků Ústečany láká. Bude půjčovat i sportovní vybavení

Nové bistro v Městských sadech | Video: Deník/Jan Pechánek