,,Jedním z důvodů zrušení doplňkového prodeje je ochrana cestujících i řidičů MHD v souvislosti s opakujícím se výskytem koronaviru SARS-CoV-2. Dalším důvodem je klesající poptávka cestujících po tomto druhu jízdních dokladů, související se spuštěním elektronického odbavovacího systému i mobilní aplikace DPmÚL,“ uvedla Simona Mohacsi, výkonná ředitelka společnosti.

V současné době mohou cestující k úhradě jízdného využít bezkontaktní platební karty pro nákup jednorázového jízdného v režimu Check in/Check out i jako identifikátoru časové jízdenky zakoupené v eShopEOS nebo na Zákaznickém centru DP nebo pro bezhotovostní nákup jízdenky na terminálu u řidiče vozidla.

Dále lze využít elektronickou peněženku čipové karty Dopravy Ústeckého kraje pro bezhotovostní nákup jízdenky na terminálu u řidiče vozidla nebo jako nosič elektronické časové jízdenky. Nadále je zachován nákup jízdenek v jízdenkových automatech a mobilních jízdenek (SMS jízdenka, SEJF jízdenka, jízdenka z Mobilní aplikace DPmÚL). Prodej relačních jízdenek DÚK (jízdenky do ostatních zón, které neobsluhuje DPmÚL) u řidiče MHD je i nadále zachován pouze s možností bezhotovostní platby bezkontaktní platební kartou nebo elektronickou peněženkou čipové karty DÚK.

Jana Dvořáková - tisková mluvčí DPmÚL