Zatím co Ústecký kraj opakovaně žádal o dostavbu trati, Ředitelství dálnic a silnic a majitelé lomu se vzájemně obviňovali, kdo může za místní katastrofu. Proto se o uplynulém víkendu sešli obyvatelé žijící podél trati spolu s příznivci železnice a celou událost si připomněli.

„Byl to tehdy poprask, když jsme slyšeli, jak se stromy kácí,“ vzpomínají obyvatelé Luboš a Marta z Dobkoviček a k tomu dodávají: „Celá trať je od Chotiměři nesjízdná a Dobkovičky jsou od té doby zcela odříznuté od veřejné dopravy. Zatímco autobus zajíždí do Velemína, nás nechali odříznuté i od náhradní autobusové dopravy.“

Správa železnic během deseti uplynulých let také konala. Provedla studie a nacenila projekt na rekonstrukci celé trati, političtí představitelé ale celou dostavbu prohlásili za ekonomicky neproveditelnou.

Sesuv půdy na stavbě dálnice D8
Svah se pohnul a zasypal novou dálnici D8. Je výročí událostí u Dobkoviček

„Zatímco si naši předci se stavbou celé trati poradili téměř holýma rukama, dnešní přetechnizovaná doba neumožňuje dostavět a využívat základní infrastrukturu,“ říká Martin Ryba ze Spolku lokálních drah, jenž byl organizátorem celého setkání.

Spolek chystá na podzim i zvláštní jízdu k této příležitosti z Teplic do Radejčína. „Náš spolek vlastně jde proti proudu, rádi se zabýváme moderní regionální železniční dopravou, ačkoli se dnes v Poslanecké sněmovně potichu schvaluje konzervace nevyužívaných tratí jako je právě tato. Domníváme se proto, že je nutné tyto přešlapy připomínat,“ zmiňuje předseda Spolku lokálních drah Michal Cuc.

Spolek lokálních drah

Správa železnic neudržovala Kozí dráhu, podle soudu má zaplatit pokutu 50 tisíc

Zdroj: Deník/Alexandr Vanžura