„Nápad tančit na veřejném prostředí vznikl z omezení společně tančit na sále a v divadle, ze strachu tanečníků být spolu. A tak tanečníci tančí pouze v sólových kreacích, v duetech pouze životní partneři nebo spolubydlící, ale hlavně tančí na distanční vzdálenost od kolemjdoucích diváků alespoň jeden metr,“ uvádí iniciativu mluvčí Národního divadla Moravskoslezského Šárka Swiderová.

Jak už bylo řečeno, tančilo se deset choreografií na celkem pěti místech Ostravy, přičemž v Komenského sadech vzniklo více choreografií.

„Každý ze členů souboru dostal možnost připravit vlastní choreografii, nebo si měl vybrat něco, co u nás tančí,“ popisuje událost Šárka Swiderová a pokračuje: „Matthias Kastl a Réka Kiss si vybrali pro Prokešovo náměstí ukázku milostného duetu Valmonta a Madame de Tourvel z baletu Nebezpečné známosti a udělali tak nečekanou radost vedení města i úředníkům magistrátu, kteří museli toho dne do kanceláře.“

Další umělci, například manželé Catalinasovi (Brittany Catalinas Haws a Yago Catalinas Heredia) si vybrali místo na molech u řeky Ostravice a ke své choreografii měli i pejska. Natalia Adamska zase tančila u Divadla Antonína Dvořáka „korona military“ tanec i ve stylovém maskáčovém oblečení a respirátoru šedozelené barvy. Témat bylo mnoho a tanečníci se do nich vžili, jako by tančili na divadelních prknech.

Celá událost byla natáčena Českou televizí a záznam bude ve výsledku doplněn kvalitní zvukovou stopou, jelikož při vystoupení v ulicích si museli tanečníci vystačit pouze s mobilem.

Národní divadlo moravskoslezské navíc nelení a představuje projekt „Divadlo pod rouškou“, ve kterém bude živě dávat některé koncerty ve slavnostním sále Divadla Jiřího Myrona a také diskusní Kafrárnu se svými umělci v Divadle „12“.