Kvůli předstevení Bash (šupa, rána, úder, flám, narazit, udeřit, mlátit, řezat…) se podruhé v historii spojilo Pražské komorní divadlo s ústeckým Činoherním studiem. Jejich soubory vytvořily společnou inscenaci.

Po úspěšných Kanibalech George Taboriho (režie Jan Nebeský) našla divadla společné téma ve hře současného amerického autora, dramatika a filmaře Neila LaButa.

Režie se ujala Natálie Deáková z Činoherního studia, česká premiéra se odehrála 2. března 2006 v pražském divadle Komedie. Ústí poprvé vidělo hru o týden později.

„Poznejte při šálku kávy a skupinové terapii, co skrývají vlídné obličeje vašich bližních,“ zvou teď naposledy diváky tvůrci i herci představení. Hra pro čtyři herce nabízí v jednom dialogu a dvou monolozích tři zpovědi lidí, kteří se rozhodli vzít osud do vlastních rukou. Tři příběhy antických hrdinů přenesené do naší současnosti…

„V příbězích obyčejných lidí dneška ožívají dilemata antických hrdinů. Jak se dá žít mezi lidmi, když jste prožili hrdinský příběh? Pro inscenaci, která je značnou interpretací LaButovi předlohy, je „hrdinství“ jen jedním z témat. Oproti původnímu záměru autora neinscenujeme hru v divadelní konvenci 4. stěny. Drama, nabízející čtyři velké herecké příležitosti, nás inspirovalo k tomu, abychom zkoumali různé způsoby hereckého vyprávění příběhů,“ vysvětlil Ján Šimko, dramaturg představení Bash.

„A taky způsob tvorby herecké postavy a jejího představení divákovi. Tomuto záměru odpovídá i speciální prostor, vytvořený pro tuto inscenaci. Divákům chceme nabídnout čistě herecké divadlo bez okras a efektů,“ dodal Šimko