Tanečník a choreograf ústeckého divadla Vladimir Gončarov v hlavní roli nejen tančí, ale i přímo na jevišti hraje na klavír. O premiéře představení, která se odehraje v pátek 5. listopadu, dnes novináře informoval ředitel divadla Tomáš Šimerda.

Autorem námětu, libreta i choreografie je bývalý choreograf Národního divadla v Praze a pedagog katedry choreografie na pražské Akademii múzický umění Daniel Wiesner. Jeho dílo poprvé před šesti lety nastudovalo liberecké divadlo, letos ho následuje ústecké.

"Ústecká verze ale bude úplně jiná. Hlavně díky tomu, že Vladimir Gončarov v hlavní roli je nejen úžasný tanečník, ale také skvěle hraje na klavír," řekl autor inscenace. Takové spojení, kdy tanečník v hlavní roli zároveň hraje na hudební nástroj, je na divadelním jevišti ojedinělé. "Jen v době romantismu choreograf Arthur Saint Léon tančil a sám si při tom hrál na housle," dodal Wiesner.

V hlavní ženské roli, postavě skandální George Sandové, alternují Margarita Plešková a Michaela Procházková. "Margarita je ideální představitelkou George Sandové. Nikoliv co do fyziognomie, ale podobu nahrazuje výrazem a osobností. Ona tu ženskost Sandové v sobě má," řekl Wiesner.

Důvodem, proč Wiesner taneční představení o Chopinovi napsal, je také jeho přesvědčení, že divadla vycházejí málo vstříc citlivému, inteligentnímu divákovi. "Dnes zbývá málo prostoru pro city, lidské vztahy. Chci ukázat, že cit není přežitek a nepodléhá módním trendům, cit je přirozená potřeba člověka," uvedl Wiesner.

Na výsledné podobě inscenace mají svůj díl také výtvarník scény Martin Víšek a výtvarník kostýmů Josef Jelínek. Hudba vychází především z Chopinova díla, atmosféru tehdejší Paříže dokresluje dílo Gioacchina Rossiniho.

Ústecké divadlo se snaží do svého hlediště přilákat mladé diváky. Po nastudování několika představení pro mladší diváky, například Zahrady soch, přichází s výhodnou cenou vstupenek pro studenty. Deset minut před začátkem každého představení budou po předložení studentského průkazu k dispozici zbývající vstupenky za 20 korun.

"Jsou tituly, které by mladé diváky mohly k nám do divadla přivést poprvé. Potom by si k nám mohli najít cestu i na jiná díla, třeba i operu," dodal ředitel divadla Šimerda.