Podtitul má „Udělej mi to ještě jednou. Naposledy", premiéra je v sobotu v 19.00 na Střekově na festivalu Kult, 1. repríza zítra tamtéž ve stejný čas.
KDYŽ UŽ SI PŮJČUJE ON…
„Chtěli jsme dělat Gaunery od Tarantina, jenže na ně nám nikdo autorská práva nedá. K jevištnímu zpracování se neuvolňují. Ale došlo nám, že filmy tohoto amerického režiséra si půjčují z béčkových a céčkových snímků, tak proč bychom si nemohli my půjčovat od něj" říká režisér Jiří Trnka, ředitel Činoheráku.
Poslední roky Činoherní studio vždy zahajuje sezonu šokující inscenací. Předloni to byl Kopanec „o zbytečné smrti mladíka na německém maloměstě", loni slavný příběh z prostředí „zlaté mládeže" Berlína „My děti ze stanice Zoo".
„A to je naše nejúspěšnější inscenace minulé sezony. Pořád je vyprodaná," chlubí se Trnka.
LEOŠ NOHA SE VRACÍ
Leoš Noha, který ze Střekova startoval úspěšnou hereckou kariéru, dnes je v Divadle Na zábradlí, loni dostal od Činoheráku třikrát nabídku k hostování. Vždy byl ale v Praze hodně vytížený.
Dnes hraje pana Bílého, drsňáka v kovbojském klobouku, který se vrací do rodného města mstít. Zabít Zuřivého býka (Achab Haidler), vůdce bandy Rudochů. Leoš hostuje v Ústí paradoxně proto, že jeho scéna je nyní v rekonstrukci.
Novinka Činoheráku mluví drsným jazykem, jak to od Tarantina čekáme, vyžadujeme, máme rádi. „Ve filmech má věci, které nám v normálním životě přijdou „přes čáru". Od něj to ale všichni vezmou, tak proč ne u nás?" ptá se Trnka.
Otevřeně a rád přiznává, že některé scény i části textů vznikaly z improvizace. „Karel nám řekl, že se striktně nemusíme držet jeho textu, a tak jsme to nedělali. Mě osobně některé scény bavily hrozně moc. I herce," věří režisér.
ERIKA K NAKOUSNUTÍ
Dáma s kvérem Zrzka (Erika Stárková) potvrzuje statut půvabné femme fatale, dívky nad věcí, i křehké. Je rozkoš ji ponižovat, objímat v baru při ploužáku a la Twin Peaks, toužit po ní a přitom vědět, že její srdce i další orgány patří jinému.
„Moc jsem chtěl, aby tu roli hrála. Podle mě do toho dala maximum už při zkoušení, je skvělý mít takovou holku v souboru," ví Trnka.
Pan Bílý je „celosouborovka", jediným hostem je tu Leoš Noha. Ani Adam Ernest tu není úplný nováček, znáte ho už i ze druhého dílu Jindřicha VI.
„Od září je tu nově v angažmá, jak herci tak umělecké vedení jsme si řekli, že stojí zato ho mít, a podepsali jsme s ním smlouvu," je rád Trnka.
GANGSTERKA Z MAXU
Jak se dostat divákovi „na kůži", být mu blíž? Vedle tradičních „veřejných generálek" sází divadlo na tzv. Činoherácké entreé, klub Café Max ho hostil ve čtvrtek.
„Je to takové nadechnutí se před premiérou a pro nás cesta jak divákovi novinku představit jinak. Může se o ní něco dozvědět už ve fázi procesu, protože to ještě není uzavřený," popisuje režisér.
„Co bylo na novince nejtěžší? Máme teď v souboru dost nových lidí, tak sehrát se. To byl důvod, proč začínáme celosouborovým představením a „žánrovkou", gangsterkou. Aby se všichni sehráli na jedné notě a hráli jeden příběh," dodává režisér drsné hry.