Hlásit se do konkurzu na slavný muzikál není jen tak. Interpret se musí dokonale naučit dvě písně do role, divadlo je natočí na video a s životopisy a fotkami je „pošle“ dál do Londýna.

„Tam se s nimi nikdo nemazlí, podstatné je, kdo co umí. Na stejné startovní dráze je tu interpret, který vydal řadu desek a jezdí turné po Česku, i šikovný nováček. Majitele autorských práv na Bídníky Camerona Mackintoshe zajímá, co kdo umí, jak vypadá a zda slavnému muzikálu nebude dělat ostudu,“ říká Martin Novotný. To on bude v listopadu v Ústí režírovat muzikál podle proslulého románu Victora Huga.

„Fakt, že jsme dostali autorská práva na Bídníky, znamená jediné: svět s Ústím počítá, naše divadlo staví do stejné řady jako ostatní prestižní české muzikálové scény,“ je nadšen Miloš Formáček, ředitel a také dirigent ústecké opery.

„Takový konkurz jsme tu neměli. Je prestižní a s velkým zájmem zpěváků i zpěvaček,“ doplňuje tajemnice divadla Alena Vaicová.

Management právě obsazuje role, hlásilo se na 200 lidí. „Po šestihodinové anabázi, kdy jsme si vyslechli všechny, jsme vybrali podstatná jména. Půjdou do Londýna na schválení. Vybereme na každou roli až čtyři adepty, Londýn by mohl dva až tři schválit. Navrhneme Kateřinu Brožovou, Petru Peterovou, Janu Adamcovou, Michaelu Noskovou a z mužů Tomáše Savku či Pavla Vítka,“ dodal ředitel.