Tato emotivně živá díla představují podněty z umělcova každodenního života. Jsou výsledkem všemožných experimentů s médiem. Přesívá realitu skrze své originální vidění do nových forem. Nutí diváka uvažovat nad plochou plakátu a nad médii, která lze pro grafiku a design využít.

HRAJE SI S 2D A 3D

Ve své tvorbě přebírá prvky z mnoha uměleckých stylů, abstraktního umění, neo-konstruktivismu, op artu, a užívá různé techniky jako: monotypy, koláže a hand-made postupy.

Peter si hraje také s rozměry 2D a 3D. Díly, kterými dociluje efektu op artu, vtahuje diváka do plochy obrazu vizuální barevností, informací i emocí, a posouvá ho tak rovnou do role účastníka. Můžeme sdílet s autorem jeho skutečnost skrze plakátový diář?

Ve svých plakátech kombinuje ornamenty a detailně propracované struktury s dynamickou expresivitou a syrovostí. Do povrchu papíru vstupuje přidáváním a vrstvením, ale i rytím pod povrch.

AZBUKA KŘIČÍ Z PAPÍRU

Škrábáním, rozmazáváním a volně stékající barvou dociluje dramatičnosti a zdánlivé ledabylosti. Azbuka, křičící na diváka z papíru svou nahodilostí, zakrývá uspořádané písmo stroje, sloužící jako podklad a jako řád k emocionálnímu výbuchu ruky.

Mix kultur pronásledují různě volené barevnosti. Některá z děl jsou černobílá, jiná v sobě míchají pouze pár základních barev, další nabírají až psychedelických odstínů. A podobně jako různost barevného spektra se liší i využitá témata.

Vedle těch konkrétních, jakými jsou například vystříhané figury, se ovšem objevují také abstraktnější „čmáranice", z nichž některé, spolu se stylizovanými kreslenými postavami, mohou připomínat dětské kresby či tvorbu art brut.

Bankova díla jsou zastoupena ve sbírkách muzea Modern Art v New Yorku, Poster Museum v Lahti ve Finsku, Les Arts Decoratifs Museum v Paříži.