Když takový pestře polepený trolejáček přijíždí k telefonním budkám s optimistickými reklamami, jak má kočka krásně štíhlé nohy, (co nám tu začaly sloužit namísto zastávek), je věru radost pohledět. Po nástupu do vozu optimismus nezřídka hasne.

Jasně, jsme jen lidi, nemůžeme být na sebe vlci, a tak, než se na Větruši nebo někde jinde postaví dostatek sociálních bytů, proč nenechat bezdéčka (pardon – bezdomovce), aby se přes noc v klidu povozili a čalounění vozidel (za plánovaných 13 milionů za kus!) patřičně nenaparfémovali? I Kalousek s Hegrem po nás žádají, abychom byli sociální!

Stejně tak úklid tyčí. To víte cestující veřejnost toho dovnitř panečku nanosí! Na kila… A tak pochopitelně ani teď počátkem dubna není divu, že je pod sedačkami ještě plno posypového štěrku z loňské zimy.

A vůbec, proč koukat pod sebe anebo kam si sedám? Mám přece raději čučet na reklámky od Bus-Promotion. A čučet s patřičným vděkem!! Vždyť tahle firma (podobně jako JVK-odtahovka) drží Dopravní podniky nad vodou. A ještě celých sedm dalších hladových let držet bude.

Jen díky ní, mají DP zajištěny spanilé příjmy, z nichž mohou tu a tam zaplatit ne snad odmaštění, ale alespoň úklid mastné tyče. To předtím nebývalo. A jiných firem není! Nebo, že by tomu bylo trochu jinak?

Kdoví? A hlavně – kdo nám poví?

Jaroslav Achab Haidler