Lhostejno přitom, že silniční doprava nejen likviduje silnice ve městě, ale také silně kazí ovzduší. Málo platné, když to nejsou výfukové zplodiny a skleníkové plyny, je to prach, nebo jiné pevné částice, jež na sebe zvesela nabalují další, pro tělo ne zrovna libové chemikálie.

Všichni to dobře víme, snad jen s výjimkou malých dětí a senilních starců. Jenže proti tomu neděláme ve skutečnosti vůbec nic. Za inverze si jen řekneme, že je to, považte tu hrůzu, s životním prostředím ve městě jak v lednu 1989 neblahé paměti, zanadáváme si, někomu se proběhne po zádech mrazení příjemně nepříjemné a tím to všechno zvadne.

Maximálně někdo začne vymýšlet, jak na nové vozy MHD umístit varovné praporky. Ráno většinou všichni skočí do svého auta a jedou do rachoty s ním, místo aby počkali na trolejbus. K smíchu, že?

Ostatně, také vedení města se nemá k tomu, aby zakázalo průjezd městem a vytvořilo tu alespoň nějaké emisní zóny. Proč? No, představte si tu hrůzu, volební preference by byly nižší. Neřku–li na nule.

Jenže někdo tohle nepopulární opatření jednou bude muset udělat, dříve, či později. Otázkou ovšem zůstává, kdo z místních politických celebrit tohoto Černého Petra nafasuje a jak to provede. Nejspíš tak, aby z toho nakonec vytřískal aspoň nějaký finanční profit, když už ne politický.

Na druhou stranu, řekl bych, že to nebude žádný problém, v tomhle městě s tím už docela máme praxi.