Padesát žáků ústecké Obchodní akademie absolvovalo ve dvou dnech trénink orientovaný na tvorbu a realizaci nápadů a projektů na vytváření pozitivních změn ve svém okolí.

Netradiční formu vzdělávání připravila nadace Telefonica ve spolupráci s největší neziskovou vzdělávací organizací na světě Junior Achievement. V pětičlenných týmech účastníci programu vytvářeli vlastní projekty, jejich časové milníky a rozpočty. Naplánovali festival pro začínající hudebníky v mušli ústeckých Městských sadů, auto-kino na bývalém autobusovém nádraží, činnost agentury podporující cestovní ruch na severu Čech apod.

Výsledky své práce umísťovali na vlastní webové stránky, natáčeli klipy propagující jejich projekty, které na závěr celé akce prezentovali a obhajovali před odbornou porotou. „Bylo to moc fajn, hodně jsem se naučila", říká Kristýna, jedna z absolventek akce.

Čeněk Celer