Ta umožnila příliv značného množství obyvatel s jinými kulturními návyky. Mnoho obecních bytů tak nejen změnilo majitele, ale postupně bylo novými nájemníky doslova vybydleno.

Špatná pověst města

Ústí nad Labem poté získalo pověst města s řadou sociálních ubytoven a domů v dezolátním stavu. Odpověď na otázku, jaké obyvatele taková pověst přitahuje či odrazuje, je nasnadě.

Aby toho nebylo málo, přichází nyní město s další ranou do své pověsti: Prezentovalo záměr zřídit několik sociálních obchodů pro chudé lidi v nouzi. Tento termín velmi nezodpovědně vypustila na veřejnost koncem loňského roku náměstkyně primátora Jana Bohuňková (PRO! Ústí) na oficiálních stránkách města.

I když se nyní ona sama a skupina jejích příznivců snaží od tohoto termínu upustit, ve zprávách sdělovacích prostředků už prostě spojení města Ústí nad Labem a sociálních obchodů žije svým životem.

Opravdu profesionální přístup?

Bohuňková se prezentuje jako odbornice na PR a komunikaci. Její dosavadní kampaň k sociálním obchodům v Ústí nad Labem o její profesionalitě ale nesvědčí.

Prošel si někdo z vedení města některá ústecká sídliště? Pokud by to udělal, zjistil by, že řada oken je už nyní prázdných či s cedulí oznamující prodej bytu. Sociální obchody úprk starousedlíků z některých lokalit nezastaví.

Naopak, ještě ho uspíší. Proto si myslím, že město by mělo projekt sociálních obchodů zastavit. Protože jde o pověst města, tak nejlépe usnesením městské rady.

Eliška Cesarová, Neštěmice