Další dva mrtvé si vyžádala nehoda v uplynulou sobotu v Chomutově poblíž Kamencového jezera.
Nehody a dokonce i smrt na železničních přejezdech nejsou následkem shody tragických náhod, jak se někdy stává při dopravních nehodách. Až na zcela ojedinělé výjimky, tragédie na přejezdu je důsledkem lidské lehkovážnosti.
Letošní nehody
V lednu došlo ke třem střetnutím vlaku s dopravními prostředky v Libereckém kraji, v únoru k jednomu na území Ústeckého a k jednomu na území Libereckého kraje. Březnové dvě nehody byly na přejezdech také na Liberecku.
V dubnu došlo k jednomu střetnutí na přejezdu bez zranění mezi Jabloncem nad Nisou a Vescem u Liberce. Na trati mezi Ústím - sever a Povrly v Neštěmicích se doslova otřel rychlík EC o čtyřiašedesátiletou ženu.
Ta přecházela přes přejezd, když bylo již spuštěno břevno závor, uvedl vrchní inspektor Miroslav Mareš z regionálního inspektorátu bezpečnosti železniční dopravy v Ústí nad Labem.
Loňské tragédie
Minulý rok došlo ke 36 nehodám na přejezdech, některé vedly k vážným zraněním nebo dokonce i ke smrti lidí.
V oblasti Trnovany – Měcholupy loni 2. února pětatřicetiletá matka a sedmnáctiletá dcera skončily s autem pod posledním motorovým vlakem toho dne. O deset dnů později čtyřiasedmdesátiletá důchodkyně zemřela na přejezdu litoměřického horního nádraží, kam vstoupila, když přijížděl vlak.
Smrt provázela nehodu 14. dubna, kdy čtyřiadvacetiletá řidička Škody Octavie se střetla u Straškova na přejezdu s vlakem. Automobil přijel vysokou rychlostí zleva.
Lokomotiva auto nabrala čelem a šedesát metrů vůz sunula před sebou.
Na Šluknovsku 3. dubna došlo ke střetnutí motorového vlaku na trati Varnsdorf – Seifhennersdorf, v září mezi vážné nehody patřilo zachycení otce a syna jedoucích v osobním voze v Roudnici nad Labem.
V Mníšku u Liberce došlo 2. října ke střetu osobního vlaku s vozem Renault Thalia, přičemž byl sedmačtyřicetiletý řidič usmrcen.
Poslední smrtelné zranění v roce 2008 potkalo dvaačtyřicetiletého chodce na přejezdu směrem na Proboštov u Teplic.