„Byly prověřeny všechny součásti vykolejeného vlaku a nebyly zjištěny žádné závady.

Také zabezpečovací zařízení bylo vyhodnoceno jako pracující bez problémů,“ uvedl Jan Kučera z Drážní inspekce.

Nicméně dodal, že vyšetřování nehody ještě pokračuje, nelze proto zatím činit žádné definitivní závěry.

Jak jsme již informovali, speciální komise se sešla poprvé již ve čtvrtek 8. července v ústeckém lokomotivním depu. „Proběhla komisionelní prohlídka poškozené vlakové soupravy. Byly odebrány některé díly ze soupravy, zapečetěny a uloženy na Policii ČR. Budou převezeny za účasti policie k dalšímu zkoumání na odborném pracovišti. Tam budou vyčtena data a přezkoušena funkce přístrojů,“ uvedl tehdy uvedl k případu vrchní inspektor Přemysl Živný z regionálního inspektorátu bezpečnosti železniční dopravy v Ústí nad Labem.

Tehdy při čtvrteční demontáži důležitých dílů byli kromě policie přítomni také regionální inspektorát bezpečnosti železniční dopravy v Ústí, Depo kolejových vozidel Praha, Drážní inspekce a výrobce soupravy Škoda Transport.

Tragická nehoda, při které zahynul strojvůdce z Kralup, a dalších sedm osob bylo tehdy převezeno se zraněními do nemocnice, byla podle předběžných šetření způsobena vysokou rychlostí vlaku při vjezdu na výhybku.

VŠECHNY ČLÁNKY A FOTOGALERII O NEHODĚ VLAKU VE VAŇOVĚ ČTĚTE ZDE