V obou případech se to stalo večer. V úterý ve 20.49 hod. a ve čtvrtek ve 20.14 hod. Strojvedoucí v obou případech jednoznačně viděli, že mají před sebou sebevraha. Samozřejmě že ani jeden z nich nestačil s rychlíkem včas zastavit.

K zastavení vlaku vážícího stovky tun je totiž potřeba několika set metrů.

Zkřížil ruce

V úterý před devátou hodinou večer vyjížděl rychlík R 618 z Teplic. Na kraji nádraží se náhle postavila osoba do kolejí. Zkřížila ruce na prsou a nechala se přejet.

Vyšetřováním na místě tragédie vyšlo najevo, že sebevrahem je muž z Teplic (ročník 1966). Trať byla kvůli vyšetřování případu uzavřena do půl jedenácté v noci. Aby alespoň částečně byl umožněn provoz na trati, po první traťové koleji mohly vlaky projíždět od desáté hodiny večerní.

Stalo se mezi poli

O den později, před čtvrt na devět večer, rychlík R 616 jel mezi poli mezi Kláštercem nad Ohří a Pernštejnem. Na vzdálenost asi 50 metrů strojvedoucí náhle uviděl v kolejišti ležet člověka. Hlavu měl odvrácenou od vlaku a čekal na osudný okamžik.

„Strojvůdce nemohl nic dělat, protože ležící postavu uviděl náhle za zatáčkou, ze které vyjel. Místo střetu bylo v nepřístupném terénu," uvedl Vladimír Fikar, vrchní inspektor z ústecké Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC).

V tomto případě byl sebevrahem také muž (ročník 1967) bytem z Karlovarska. Jízda na trati byla zastavena do půl jedenácté. Po deváté hodině večer byla uvolněna alespoň jedna kolej k průjezdu vlaků při rychlosti pouze 20 km/hod.

Naposledy železničáři museli zastavit dopravu kvůli tragédii na kolejích uplynulou sobotu. Tehdy krátce po čtvrt na pět ráno šla po železničních kolejích z Bohosudova směrem do Teplic dívka z Řetenic (ročník 1984). Vlak zezadu dívku srazil. Ačkoliv osobní vlak Os 6882 brzdil, nedokázal před dívkou zastavit.

K poslednímu střetu vlaku s osobou v Libereckém kraji došlo 12. 7. 2013. Ve 4.50 hodin mezi Chrastavou a Libercem se střetl osobní vlak jedoucí z Hrádku nad Nisou do Liberce s chlapcem (ročník 1998). Chlapec na následky střetu zemřel. Provoz na trati byl tehdy ráno přerušen až do 7.30 hodin.

Méně mrtvých

Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce, k počtu mrtvých na trati uvedl, že v Ústeckém kraji v letošním roce zahynulo při dvanácti střetech 10 osob a dva lidé byli zraněni.

„V porovnání s rokem 2012 se jedná o pokles počtu střetů z 18 případů, i počtu usmrcených, kterých za stejné období minulého roku bylo 14.

V Libereckém kraji letos Drážní inspekce eviduje tři střety vlaku s osobou, přičemž všechny události byly s následkem smrti osob. Počet nehod v porovnání s předchozími dvěma lety je však poloviční.

V letech 2011 i 2012 šlo o 6 střetů vlaku s osobou. Naproti tomu počet usmrcených při těchto událostech je nižší pouze o jednu. V letech 2012 a 2011 byli 4 usmrcení.