Naproti tomu frekventovanější Ústecký kraj je zhruba ve středním pásmu počtu rizikových silnic.
Situace na severu
Nejrizikovější úseky byly v letech 2011 až 2013 podle EuroRAP v rámci absolutní nehodovosti (počet vážných nehod na 1 km komunikace) v Ústeckém kraji v úseku 11 km na silnicích č.I/13 I/62, v úseku R7-I/28 v délce 8 km. Na komunikaci R7 na hranici se Středočeským krajem to byl úsek dlouhý 3 km.
Letos se situace poněkud změnila, protože podle vedoucího krajské dopravní policie Jiřího Ušáka v podstatě polovina smrtelných nehod v Ústeckém kraji je evidována na komunikacích č. I/6 a č.I/7.
V Libereckém kraji podle EuroRAP byly největší problémy na silnicích na hranici Středočeského kraje a Libereckým krajem na silnici č. I/10. Ve vyšším počtu docházelo k nehodám ve vyšší míře též na silnicích č.I/15 a č.I/16.
Naopak mezi nejméně rizikové patří v Ústeckém kraji dlouhodobě dálnice D8.
Bezpečná D8
„Kdyby byla dostavěná dálnice D8, jela by řada řidičů po dálnici na Nové Dvory, a tam odbočila na Teplice a Most. Snížil by se tlak ve směru na Ústí n. L., Lovosice a na další silnice v okolních okresech," zdůraznil Ušák.
Jan Pechout z organizace Besip dodává, že nejen D8, ale všechny dálnice v ČR jsou daleko bezpečnější než jiné typy silničních komunikací.