Na přejezdech to neplatí, varuje Petr Zimandl, soudní znalec z odvětví železniční dopravy a zároveň šéf vyšetřovatelů nehod z ústecké Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
Rozjetý vlak před náhlou překážkou prostě nezastaví. Zábrzdná vzdálenost je stovky metrů od okamžiku, kdy začne strojvedoucí brzdit.
Letos je hůře, ale…
„V porovnání s 1. čtvrtletím 2015 vzrostl počet usmrcených o 333 %. Nepříznivý vývoj pokračoval i v dubnu, kdy během prvních tří dnů evidovala Drážní inspekce 5 střetnutí," uvedl Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce.
Naštěstí na severu Čech je situace jiná. Na tratích Libereckého kraje nikdo letos nezemřel ani nebyl zraněn, v Ústeckém kraji jeden člověk zemřel a jeden byl lehce zraněný, což je z hlediska statistiky průměrný počet následků.
Drápal dále uvedl, že počet střetnutí na železničních přejezdech v ČR od roku 2012 postupně klesal. Letos došlo k prudkému nárůstu na 48 střetnutí o 55 % více než loni.
Tato tendence opět na severu Čech neplatí. Nejhorší byla situace na severu za 1. čtvrtletí roku 2010.