Vyplývá to z porovnání loňských nehod s počtem vážných nehod na severu Čech v roce 2013.
V obou krajích nejvíce smrtelných dopravních nehod policie eviduje na silnicích první třídy. V Ústeckém kraji na druhé příčce následují úmrtí na silnicích 3. třídy. Na Liberecku druhý nejvyšší počet úmrtí při nehodách byl na silnicích 2. třídy.
Nejvíce smrtelných nehod v obou krajích policisté zaznamenali ve dnech, kdy viditelnost nebyla zhoršena vlivem povětrnostní situace. Čili za ideálního počasí.
Nehody na Ústecku
Ve větším Ústeckém kraji jsou následující tendence: Počet úmrtí je vyšší o více než 10 %. V těžkých zraněních nedošlo k nárůstu případů, a v lehkých zraněních bylo více případů jenom o 10 %.
K vyššímu počtu zemřelých při nehodách v roce 2014, v porovnáním s rokem 2013, uvedl Jiří Ušák, vedoucího dopravní policie Ústeckého kraje, že počet smrtelných nehod je více méně na stejné úrovni jako loni, ale v několika případech zemřelo v jednom havarovaném vozidle více osob najednou. Proto celkový počet mrtvých je vyšší než loni.
Více mrtvých v Libereckém kraji
Shodou tragických souvislostí v Libereckém kraji je loňský počet úmrtí následkem dopravních nehod proti roku 2013 vyšší o více než 30 %.
Počet těžkých zranění je prakticky obdobný jako v roce 2013, nedošlo ani k nárůstu počtu lehkých zranění.
Zjištění alkoholu u řidičů, kteří loni spáchali dopravní nehodu, je v Libereckém a Ústeckém kraji v podstatě na stejné úrovni jako v roce 2013.