Starší žena za volantem měla štěstí. Krátce po havárii shodou náhod místem projížděli policisté, kteří měli tou dobu volno. „Hlídka, která nebyla ve službě, viděla vybíhajícího řidiče z kamionu. Vystoupili ze svého auta a následovali ho. Všimli si auta, které sjelo do vody,“ popsala sled událostí mluvčí policie Veronika Hyšplerová.

Kriminalisté skočili do vody, ženu odřízli od bezpečnostních pásů a vyprostili ji z vozidla. „Zraněnou řidičku za pomoci další policejní hlídky, která přijela na místo, odnesli na komunikaci. Zde jí až do příjezdu záchranné služby poskytovali pomoc,“ vylíčila Hyšplerová.

Ačkoliv byl zásah rychlý, studená voda zdravotnímu stavu šoférky neprospěla. „Starší žena utrpěla těžká zranění, podchlazená byla převezena do traumacentra ústecké nemocnice,“ sdělil mluvčí krajské záchranky Prokop Voleník.

Nehoda se odehrála na mostě, pod kterým protéká Bílina a vlévá se do Labe. Vytažení auta zpět na silnici nebylo snadné. Hasiči nejprve museli pořezat několik keřů a dřevin, které by při vyproštění mohly překážet. Pak přišel na řadu jeřáb.

„Ještě nikdy jsem auto v řece neviděl. Vypadá to, že ho budou každou chvílí vytahovat. Na to jsem zvědavý, ještě tu chvíli počkám,“ komentoval situaci jeden z kolemjdoucích. Hasiči ve vodě oddělali z osobáku volné části, které by mohly při vytažení odpadnout. Poté automobil vytáhli pomocí jeřábu z vody na břeh.

Během celého zásahu byl provoz na frekventované silnici I/30 výrazně omezen, chvíli byl přerušen úplně. Později jezdila auta jen ve dvou pruzích. Dlouhé kolony se začaly tvořit ve směru z Lovosic, Děčína i Trmic. Okolnosti nehody vyšetřují policisté.

Nejde o jediný případ, kdy se auto „utopilo“ v řece. Například v listopadu 2017 řidič v Děčíně nezvládl řízení a skončil s vozem v Labi. Pro šoféra byla havárie fatální, pravděpodobně za ni mohl jeho zdravotní stav.

Podle dopravního experta Jana Pechouta musí řidiči v zimě sundat nohu z plynu a dávat si pozor například na namrzlé nebo mokré silnice. „Musí počítat s tím, že v případě mokré vozovky je výrazně delší brzdná dráha, zhruba dvojnásobná. Pokud je na asfaltu sníh a led, jedná se až o pětinásobek. Měli by jezdit s většími rozestupy,“ nabádá řidiče Pechout.

Podle něj by také měla být všechna skla na autech řádně očištěná. „Například dnes ráno jsem viděl auto, jehož řidič si očistil jen tankový průzor před očima. To je špatně, nemá dostatečný přehled o situaci na komunikaci,“ doplnil.