Podle policejní mluvčí Veroniky Hyšplerové kriminalisté zatím v případu nikoho neobvinili. "Čekáme na vypracování znaleckého posudku z oboru dopravy a soudního lékařství," zmínila.

Co se 20. srpna na Rondelu vlastně stalo? Řidička podle dostupných informací nezvládla na mokré vozovce řízení a dostala smyk. Neovladatelné auto pak narazilo přímo do zastávky, kde byla shodou okolností seniorka. Ihned po neštěstí se objevily názory, že žena vjela na Rondel z protisměru od Všebořic. To však policie vyvrátila. "V tuto chvíli mohu takovou spekulaci, již na základě výpovědi svědků, vyloučit," uvedla Hyšplerová.

Na ústeckém Rondelu zůstává po tragické nehodě rozbitá lavička, stopy po smyku automobilu a několik čar lakem, zakreslujících situaci. V sobotu zde řidička dostala smyk, vjela na zastávku MHD a srazila seniorku. Míru jejího zavinění šetří policie.
Tragickou nehodu na Rondelu připomíná už jen rozbitá lavička a několik čar

I když jde podle policistů o přehlednou křižovatku, kde v minulosti nezaznamenali žádnou vážnou havárii, je možné, že místo dozná dílčích úprav. "Dopravní inženýr tuto nehodu rovněž vyhodnotil a podněty k místní úpravě zaslal příslušným orgánům," sdělila mluvčí.

Konkrétně se jedná o úpravu zastávky, obnovu vodorovného značení a opravu silnice. Policie chce také prověřit, jaké má zdejší vozovka protismykové vlastnosti, které by mohly podobným nehodám v budoucnu pomoci předejít. Policie zároveň navrhuje udělat z Rondelu klasickou okružní křižovatku. "V současné době se nejedná o standardní kruhový objezd, jedná se o soustavu křižovatek a místních komunikací," poznamenala Hyšplerová.

Rondel v úterý 2. srpna. Přestavba na kruhovou křižovatku zatím nemá podporu města, prý je třeba dořešit bezpečnostní rizika u zastávek MHD.
Přestavba Rondelu? Zatím ve hvězdách. Řeší se cesty pro chodce a cyklisty

Přestavbu ústeckého dopravního uzlu má Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dlouhodobě v plánu. Organizace s ní původně chtěla začít už příští rok, příprava se však kvůli možným změnám v projektu zpozdila.

„Z iniciativy magistrátu města Ústí nad Labem se Ředitelství silnic a dálnic sešlo se zástupci města a úřadu, kteří vznesli požadavek na změnu projektové dokumentace, respektive její rozšíření o mimoúrovňové křížení s pěšími a cyklisty,“ uvedla před časem mluvčí ŘSD Dana Zikešová.