V Libereckém kraji policie eviduje 14 mrtvých na silnicích, což je stejný počet jako loni. Nedošlo ani ke zvýšení počtu těžce zraněných. Na Liberecku zaznamenali též mírný pokles lehce zraněných při nehodách.

Na Ústecku naopak došlo k mírnému nárůstu těžkých i lehkých zranění.

Prokletí lounského okresu

Alarmující je, že v počtu mrtvých se v Ústeckém kraji naprosto vymyká statistikám lounský okres. Ve všech okresech, kromě lounského, maximální počet smrtelných následků nehod dosahuje 7 případů (Chomutov, Litoměřice a Ústí n. L.). V lounském okresu zemřelo při nehodách do konce září celkem 17 lidí.

Co je příčinou prudkého nárůstu zemřelých při nehodách na Lounsku a Žatecku? Vedoucí krajské dopravní policie v Ústí n. L. Jiří Ušák uvádí jako jednu z hlavních příčin nedostavěnou dálnici D8 mezi Lovosickem a Ústím n. L.

„Bohužel, smrtelné nehody kopírují charakter poptávky po dopravě. Chybí nám kompletně průchodná dálnice D8. Proto příliš mnoho vozidel jezdí po silnici první třídy R7 a komunikace je přetížená. Řidiči ji využívají, protože nemají jinou možnost rychlého spojení. Po R7 jezdí také ti, kteří směřují do Mostu nebo na Teplice. Kdyby byla dostavěná dálnice D8, jela by řada řidičů po dálnici D8 na Nové Dvory a tam odbočila na Teplice a Most. Bylo by to rychlejší a pohodlnější, a hlavně bezpečnější spojení," vysvětluje Ušák.

Dodal, že se též výrazně ve statistikách projevilo šest mrtvých na Lounsku při dvou dopravních nehodách. Proto počet nehod v okresu dosáhl extrémní výše.

Ohlédnutí za oběťmi nehod z roku 2013

V porovnání s rokem 2013, za celý minulý rok, jak uvedl Ušák, v rámci Ústeckého kraje nejvíce lidí zemřelo při nehodách na Děčínsku (9), na Lounsku a Mostecku (8). Až na třetím místě je v loňském roce počet mrtvých na Ústecku a Chomutovsku (7). Nejméně nehod policie zaznamenala loni za celý rok v Litoměřicích (5) a na Teplicku (4).

Z toho je zřejmé jak mimořádný je letos do konce září počet 17 úmrtí na Lounsku.