Autobus mířil do Vaňova, když se střetl s kamionem odbočujícím vlevo na kruhový objezd. I když část svědků tvrdí, že nákladní auto nedalo busu přednost, další svědectví naznačují, že viníkem by mohl být i řidič linky MHD. Údajně vjel do křižovatky na červenou. To ale policie kvůli trvajícímu vyšetřování nekomentovala.

„Policisté zahájili úkony trestního řízení. Zajišťujeme kamerové záznamy a další svědky, které jsme vyzvali prostřednictvím médií, aby se přihlásili k podání výpovědi,“ sdělila policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.

Na místě totiž záchranáři ošetřili zhruba deset zraněných, v autobuse však jely přibližně čtyři desítky cestujících. Někteří z nich nečekali na policii ani sanitky a odešli. Část pak vyhledala ošetření na Emergency v Ústí.

Výpovědi cestujících by mohly vyjasnit přesné okolnosti nehody. „Řidič autobusu jel, když mu už na semaforu svítila oranžová. No a kamioňák měl asi zelenou šipku, tak vyrazil,“ popisoval jeden z cestujících, který si při nehodě lehce poranil ruku. Na místo střetu pro něj dojela manželka a odvezla ho k lékaři sama.

Ústecký dopravní podnik havárii nekomentoval. „Čekáme na závěry policejního vyšetřování. Všechno ostatní jsou jenom spekulace,“ prohlásil ředitel podniku Libor Turek.

Podle Jana Pechouta z organizace BESIP mohl chybu udělat i řidič kamionu. Když se totiž na křižovatce ulic Pražská a Přístavní ve směru na Děčín a Prahu rozsvítí zelená, mohou projet i řidiči, kteří odbočují vlevo na kruhový objezd. Musí ale dát přednost v jízdě protijedoucím. V tomto případě tedy kamion městskému autobusu.

„Byl jsem stoprocentně přesvědčen, že to je chyba kamionu. Pak jsem se ale dozvěděl, co říkal jeden ze svědků o tom, že autobusu svítila oranžová a tedy mohl jet na červenou. Jestli kamionu svítila zelená šipka, dostal pokyn k vyklizení křižovatky,“ popsal Pechout.

V pátek odpoledne po srážce místo sledoval zhruba hodinu a za tu dobu podle něj tu došlo ke krizové situaci třikrát. „Je to velmi matoucí místo. K nehodám tu dochází tak dvakrát do týdne. Domluvili jsme se s policií, že se sem na to zajdeme podívat,“ poznamenal Pechout.

Havarovaný autobus Mercedes Citaro pořídil dopravní podnik koncem roku 2008. Jeho poškození je tak velké, že ho podnik nejspíš rovnou odepíše kvůli vysoké nákladnosti opravy. Rozhodnutí padne po prohlídce.

Byl by to už druhý vyřazený bus této typové řady. První, vyrobený roku 2007, musel podnik odepsat po požáru z dubna 2014 v Roudníkách na Chabařovicku. Stroj shořel kvůli závadě na elektroinstalaci.