Poslední tragická dopravní nehoda motorkáře se stala minulou sobotu (24. srpna) v Ústí nad Labem. Čtyřicetiletý řidič motorky ve večerních hodinách jel Pražskou ulicí po silnici I/30 ve směru na Lovosice. Na rovném úseku, kde je předepsaná padesátikilometrová rychlost svůj stroj pořádně rozjel. Při průjezdu levotočivé a pravotočivé zatáčky však nezvládl řízení, vjel do kolejiště vlečkového železničního přejezdu a havaroval a na místě zemřel.

„Dopravní nehody motorkářů jsou i přes všechny naše apely a preventivní akce stále velmi časté. V tomto období k tomu samozřejmě přispívá i počasí, které k vyjížďkám přímo vybízí. Bohužel v mnoha případech však řidiči motorek velmi riskují, nedodržují dopravní předpisy a často přeceňují své řidičské schopnosti,“ komentovala okolnosti nehod policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.

Motocykl a bezpečnost

Alfou a omegou pro řidiče motorek je defenzivní styl jízdy. V jejich zájmu je, aby velmi pozorně sledovali ostatní účastníky silničního provozu a předvídali případné nebezpečné situace. U rychlosti to platí dvojnásob. Musí jet nejenom předepsanou rychlostí, ale hlavně takovou, aby byli schopni v případě nenadálé situace bezpečně zpomalit, nebo zastavit. Brzdná dráha motocyklu je totiž delší než u osobního auta. Je také nutné, aby byli motorkáři dostatečně viditelní. Pestrobarevné oblečení, přilby a reflexní prvky stoprocentně zvýší viditelnost a ochrání zdraví i život. Zdroj: Policie ČR

Podle ní při ke krizové situaci motorkáři nemají možnost využít bezpečnostních prvků, kterými disponují řidiči automobilů. Kvůli tomu mají dopravní nehody motorkářů velmi často fatální následky. „Je ovšem potřeba zdůraznit, že viníky takovýchto nehod nejsou jen řidiči motocyklů,“ dodala Hyšplerová.

Mohlo by vás zajímat: Lávka v Městských sadech šla po čtrnácti letech k zemi. Město zvažuje, co dál

Město Ústí nad Labem nechalo z Městských sadů odstranit lávku pro pěší. | Video: Deník/Jan Pechánek