„Při vjezdu do železniční stanice Bohušovice nad Ohří si strojvedoucí všiml jisker vyletujících z prostoru chlazení spalovacího motoru lokomotivy řazené jako první ve směru jízdy vlaku. Strojvedoucí vlak zastavil na úrovni dopravní kanceláře a po zjištění, že požár není zvládnutelný přenosným hasicím přístrojem z výbavy lokomotivy, požádal o přivolání hasičů. Přijeli drážní hasiči z Ústí a hasiči z Litoměřic.

V železničním žargonu „ve 20.42 hod. ve stanici Bohušovice n. O. na druhé staniční koleji došlo k požáru HV (čili lokomotivy) vlaku Nex 1. nsl 47749 Unipetrol doprava. Vypnuto NTV (trolej) Lovosice až Hrobce… Ve 22.05 hod. obnoven provoz po 1. traťové koleji a 3. staniční koleji Bohušovice n. O.," jak zní oficiální záznam.

Z hlediska železnice zásah u vlaku probíhal od 20.42 do 23.40 hod. Škoda je odhadnuta na 5 milionů korun.

V neděli došlo k poněkud úsměvné situaci v Děčíně na hlavním nádraží. Krátkodobě tam „onemocněly" prakticky ve stejný okamžik dvě soupravy vlaků EC. Nejdříve v 9.54 hod. mezinárodní rychlík EC 171 nabral čtyřminutové zpoždění pro poruchu zavírání dveří. V druhém případě v 9.57 hod. mezinárodní rychlík EC 176 měl zpoždění tři minuty kvůli závadě na voze.

Skočil před vlak

Večer došlo ke tragédii ve 20.48 hod. na trati v místě Chomutov odbočka Chomutov město na 1. traťové koleji. Rychlík R 1198 zde usmrtil muže, který neměl v kolejišti co dělat. „Muž náhle vstoupil do kolejiště z levé strany ve směru jízdy vlaku. Pravděpodobně se jednalo o sebevražedný úmysl. Muž byl na místě usmrcen," uvedl ke tragédii Přemysl Živný z ústeckého pracoviště odboru mimořádných událostí.

Motorový rychlík o dvou vozech a váze 100 tun zastavil 113 metrů od místa střetu s mužem v kolejišti. Provoz byl zastaven na trati ve 20.48 hod. a ve 21.39 hod. mohly vlaky projíždět po druhé traťové koleji. Vyšetřování skončilo až půl hodiny před půlnocí.

V pondělí po jedenácté hodině v Hrobcích při posunu ČD Cargo na vlečce firmy Aroma došlo k vykolejení cisterny na výhybce. Cisterna vezla ze Slovenska „drevný ocot", který se prý přidává také do rumové tresti. Pravděpodobnou příčinou vykolejení je nedostatečná kontrola správné polohy výhybky.

Během pondělí na trati mezi stanicemi Bohušovice nad Ohří Ústí nad Labem měli smůlu před druhou hodinou odpolední cestující rychlíku R 776, který pro poruchu lokomotivy musel zastavit na dlouhých 104 minut. Proto v úseku trati Ústí nad Labem Děčín byly odřeknuty rychlíky R 776/785.