Jde přitom od roku 2009 o největší počet úmrtí. Podle Drážní inspekce, která se vyšetřováním železničních nehod zabývá, zemřelo tehdy šest lidí.
Jak si vedl Ústecký kraj?
V porovnání s krajem Libereckým eviduje Drážní inspekce V Ústeckém kraji více nehod. Na železničních tratích v celém kraji se loni stalo děvětatřicet nehod, při kterých dohromady zemřelo dvacet lidí.
Sedmnáct z nich zahynulo při střetu s vlakem ve chvíli, kdy se pohybovali v blízkosti kolejiště. Tři lidé zemřeli ve vraku automobilů po střetu s vlakem.
„Z uvedeného počtu nehod se jednalo o třiadvacet střetů vlaků s člověkem a šestnáct srážek vlaků s motorovými vozidly," upřesnil Drápal.
O rok dříve, tedy v roce 2013, vyšetřovala inspekce o jednu železniční nehodu méně.
Jednalo se o šestnáct střetů vlaku s automobilem a dvaadvacet srážek s člověkem pohybujícím se v kolejišti, což je ze zákona místo veřejnosti nepřístupné.
Vloni se celkem zranilo jedenáct lidí, z nichž sedm těžce. Předloni bylo zraněných sedm, dva vážně a pět lehce.
Podle statistiky zemřelo nejvíce lidí při železničních nehodách v Ústeckém kraji v roce 2010. Jednalo se o sedmadvacet úmrtí při šestačtyřiceti událostech. Nejvíce lidí se zranilo v roce 2011 (osm lehce a deset těžce) a zároveň v roce 2012 (dvanáct lehce a šest těžce).