„Dnešní Deník, to je výstavní skříň, jak se nemá dělat reklama prezidentského kandidáta!!!! Vidím to jako záměr Deníku vnucovat občanům čtenářům názory pro volby!!“ rozčílil se například pisatel nad inzerátem Petra Pavla ve čtvrtek. I další reakce obviňovaly Deník, že jde proti ANO a Andreji Babišovi.

V pátek, kdy první stranu novin pokryl předvolební inzerát právě šéfa ANO, se situace otočila. „Z důvodu umožnění agresivní kampaně Andreje Babiše na vaší titulní stránce chci ukončit předplatné novin,“ zavolala čtenářka z Krkonoš. A nebyla sama, kdo pokládal inzerát za manipulaci. „Mně nikdo nebude diktovat, koho mám volit,“ uvedla čtenářka z Třebíče.

Někteří v mailech vyjadřovali překvapení a ptali se, proč Deník povolil uveřejnění reklamy.

„Placená inzerce na titulní straně listu vychází běžně,“ říká šéfredaktor Deníku Roman Gallo a dodává: „Musím přiznat, že jsme tentokrát dlouho zvažovali, zda ve dnech bezprostředně před volbami dovolíme na titulce politickou agitaci. Nakonec jsme se rozhodli, že ano za podmínky, že zadavatelé splní námi stanovená pravidla pro obsah takové inzerce.“

Proto Deník zaslal dopředu před volbami všem potenciálním zadavatelům písemně jasné zadání, za jakých podmínek mohou na titulní straně Deníku případně inzerovat. „Chtěli jsme se vyhnout jednoznačně lživé kampani, kterou před minulými volbami spustil jeden z kandidátů,“ vysvětluje Gallo.

Tyto podmínky splnil jak Petr Pavel, tak Andrej Babiš. „I když řadě z nás může inzerát připadat agresivní, nevhodný či přepjatý, tak neporušuje zákony naší země. A Deník nechce omezovat svobodu projevu, za kterou vždy bojuje,“ doplnil šéfredaktor Deníku a zdůraznil: „Obsah placené a označené reklamy ani v nejmenším nevyjadřuje stanovisko našeho listu k tomu, koho mají nebo nemají naši čtenáři volit.“