To neznamenalo nic jiného, než sešup dolů. Dvojnásobný šampion tak bral místo zlata jen brambory. V závěrečné jízdě pak Vršecký alespoň vydřel druhé místo.

Rozpačitě dopadl úvodní podnik nové sezony mistrovství Evropy tahačů v italském Misanu, v němž nejlepším umístěním pro pilota roudnické Buggyra byla druhá příčka. Slavit může Vršeckého bývalý kolega Markus Bösiger, vítěz dvou závodů.

„Mohlo být lépe, ale nedá se nic dělat. I takový je truckracing,“ mávl rukou Vršecký. „Nicméně máme plno dat a motivaci do dalších bojů.“

Po sobotním zvykání si na nové auto a páté místo dokázal Vršecký o den později deklasovat zbytek startovního pole a po zásluze křepčil radostí. „Nádhera! Mám strašnou radost, opět jsme ukázali, že i s novým autem umíme vyhrávat,“ juchal.

Radost vzápětí vystřídal smutek. Podle GPS měření komisaři zjistili, že český pilot překonal v jednom úseku o pět kilometrů maximální povolenou rychlost 160 km/h.

Následuje desetivteřinová penalizace a propad až na čtvrté místo. Naposledy byl Vršecký za tento přečin penalizován v roce 1998, kdy s truckracingem začínal. Týmové vedení odmítlo celou záležitost komentovat.

V poslední jízdě víkendu ale Vršeckého nerozhodil podivný trest a vybojoval kýžené pódium, když nestačil jen na Španěla Albaceteho.

Sobotní vstup do seriálu se mu příliš nevydařil. Bojoval s brzdami a nakonec dojel až pátý. Ale nepanikařil. „Sžívám se s novým autem, ale neviděl bych to tragicky. Motor funguje výborně,“ okomentoval Vršecký páté místo.

„Postupem času bude lépe,“ dodal. A jak pravil, tak se stalo. Sžívání trvalo jen den, než vyhrál, aby byl později penalizován a odsunut až na čtvrtou příčku…

Nedělní rušné odpoledne předcházela neméně zajímavá sobota. Napínavá měla být jízda s handicapem. A byla, i když jen dvě kola.

Pak byl závod zrušen. Hned po startu se totiž srazil Östreich s Albacetem, jehož neovladatelný vůz se opřel do Vršeckého buggyry a český jezdec se propadl až na dvanácté místo. V té chvíli pořadatelé rozhodli o zrušení závodu, neboť z Albaceteho vraku vytekly na trať prakticky veškeré kapaliny.

Italové nám vysvětlili, že v osmnáct hodin končí a jsou přesvědčeni o tom, že do té doby nedají okruh dohromady. Proto raději závod zruší,“ dodal Vršecký.

Stav mistrovství Evropy po závodě v Misanu:
1. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) 44,
2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 38,
3. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 30,
4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 27,
5. Markus Östreich (Německo/Renault) 25,
6. Adam Lacko (Česko/MAN) 17