Oba týmy totiž začaly dodávat své motory pro jezdce bojujících v terénu.

Generálkou jejich velkého souboje na Rallye Dakar byla Silk Way Rally v Rusku!

Stejně jako KHL nedosáhne v dohledné době popularity NHL, nebude ruská Silk Way Rally nikdy tak slavná jako Dakar, který přežil „stěhování" z Afriky do Jižní Ameriky.

Rozhodně to ale neznamená, že by se mělo jednat o soutěž, kterou by si mohl někdo dovolit podcenit.Už proto, že se jedná o závod, na kterém se v plné síle představují jezdci na tahačích Kamaz, kteří v posledních mnoha letech dělají na Dakaru ze zbytku startovního pole trhací kalendář.

Než jet nepřipravený a prohrát v Rusku se ztrátou 172 hodin, je lepší zůstat doma, jako to udělal na Dakaru po dva roky nejúspěšnější český jezdec Martin Kolomý. Nemá totiž cenu zahrávat si s dobrým jménem, zvláště pak, když pro rally truckery existují pouze dva světové závody – Silk Way a Dakar.

close Na ruské Silk Way Rally si vedli dobře zástupci týmu KM Racing, kteří používají motory Gyrtech od roudnické Buggyry. zoom_in

Česko ovšem nezůstalo na Silk Way Rally bez účasti, naše barvy hájil KM Racing zastoupený dvojicí Jaroslav Valtr – Vlastimil Vildman.

Zvláště pro prvně jmenovaného se jednalo o účast velmi důležitou. Na Dakaru mu totiž odešel motor, takže musel skončit předčasně a chtěl se rehabilitovat. Stejně jako Aleš Loprais se proto rozhodl začít pracovat na novém autě, v rámci výměny si našel nového dodavatele motorů – Gyrtech.

Tedy motor z dílny roudnické Buggyry, která dodává automobilové srdce vedle nejúspěšnějšího dakarského Čecha Kolomého nově i týmu KM Racing, tedy Valtrovi a Vildmanovi. Naopak Aleš Loprais se rozhodl pro spolupráci s židovickou MKR Technology.

Po technických problémech Aleše Lopraise nakonec tento souboj v Rusku jasně vyhráli jezdci MK Racing - Vildman a především Jaroslav Valtr, který dojel na famózním pátém místě. „Auto doslova létalo, jelo super, škoda, že jsem nebyl úplně fit," uvedl český jezdec.

Kromě nástrah trati, která se od Dakaru docela hodně odlišuje (žádné kameny a tudíž defekty, ale na druhé straně velmi těžká navigace) musel Valtr totiž od začátku bojovat se zdravotními problémy.

close Na ruské Silk Way Rally si vedl dobře Kazach Ardavichus, který používá motory Gyrtech od roudnické Buggyry. zoom_in

Za zmínku stojí i účast Kazacha Artura Ardavichuse a Poláka Roberta Jana Szustkowskiho, kteří rovněž měli ve svých speciálech roudnické motory Gyrtech. Ardavichus, který se seznamoval s podvozkem Tatra a vůbec poprvé nestartoval s tuhými nápravami, navíc byl v páté etapě na bronzovém stupínku!

Buggyra prostřednictvím svých motorů Gyrtech tak znovu potvrdila svou příslušnost ke světové špičce. Na Dakaru byl z Čechů nejlepší Kolomý, na Silk Way Rally Valtr!

Silk Way Rally a motory ze severu Čech

Valtr (motor od Buggyry) - celkové 5. místo (nejlepší etapové umístění: 4. místo)

Vildman (motor od Buggyry) - celkové 7. místo (nejlepší etapové umístění: 6. místo)

Szustkowski (motor od Buggyry) - celkové 11. místo (nejlepší etapové umístění: 10. místo)

Ardavichus (motor od Buggyry) - celkové 20. místo (nejlepší etapové umístění: 3. místo)

Loprais (motor od MKR) - celkové 21. místo (nejlepší etapové umístění: 2. místo)