Circuito del Jarama jedna z nejtechničtějších tratí v seriálu mistrovství Evropy závodních tahačů prověří už o tomto víkendu umění elitních truckerů.

Španělský okruh nedaleko Madridu dokáže být zrádný, časté nehody nejsou ničím výjimečným a piloti vědí, že tu mohou cenné body jednoduše ztratit nebo také získat. Pořadí na špici se tak může týden před koncem šampionátu pořádně proházet.

Stále není jasno o budoucím šampionovi starého kontinentu (zatím má navrch Hanh, který má o 19 bodů více než Albacete), ale ani o tom, kdo letošní suverény doprovodí na stupně vítězů. Zatím má k celkovému bronzu nejblíže třetí Adam Lacko z židovické stáje MKR Technology, který bude v závěru sezony hájit těsný náskok před týmovým kolegou Markusem Östreichem a krajanem Davidem Vršeckým z Buggyry. Všechny tři piloto dělí mezi sebou pouhých 30 bodů!

Lacko, který obhajuje celkový bronz, si před rokem v Jaramě vyjel dvě třetí místa. Jeho tahač ale dostal pořádně zabrat, po jednom ze závodů musel vůz opouštět se sklem v očích druhými dveřmi. „Okruh je hodně technický. I ve vracečkách, kterých je tu hned několik brzy po startu, se bojuje o pozice. Každý chce ke konci získat maximum bodů a z toho plyne i určitá nervozita," řekl Lacko.

Náročný okruh v minulosti svědčil Vršeckému, který zde v letech 2008 a 2009 slavil titul mistra Evropy. Zlato je letos v nedohlednu, boj o celkový bronz ale bývalý šampion ještě nevzdal. „Jasné by to bylo, kdyby Adam vedl o 121 bodů. V takovém případě bych se musel smířit s tím, že to nevyjde. Třicet bodů je hodně, do konce ale ještě zbývají dva závody," potvrdil roudnický rodák své výroky, které pronesl těsně po posledním klání v belgickém Zolderu. „Tehdy jsem řekl, že jedeme dál a nemám důvod na tom cokoli měnit. Takže, pokud se mě ptáte na ambice, samozřejmě, že do každé jízdy nastoupím s touhou po vítězství. Jenom nevím, co na to ostatní," dodal Vršecký, kterému bude ve Španělsku „krýt záda" týmový kolega Michal Matějovský.

Kdo si v Jaramě vybuduje nejlepší pozici pro závěrečný souboj v Le Mans?