David Vršecký skončil stejně jako loni pátý. Jak hodnotíte letošní sezonu pro Buggyru?
Konečné umístění je stejné, nicméně z našeho hlediska byla letošní sezona mnohem lepší. Vždyť David získal o 61 bodů více! Loni jsme se zejména ve druhé polovině sezony technicky trápili, letos David vyhrál v posledních dvou závodech dvě super pole a pohárový závod. Jsme zpátky mezi elitou. A hlavně víme, co dělat, aby další rok bylo ještě lépe.
Co druhý jezdec Chris Levett? Jeho osmé místo není zrovna velkým úspěchem.
Chris udělal o 47 bodů více než u nás loni jezdící Uwe Nittel. Dojel také dvakrát druhý. Takže z naší strany spokojenost. Samozřejmě, pokud se bavíme o dvou rovnocenných jezdcích, kteří se budou vzájemně doplňovat, ideál je někde jinde. Na druhou stranu, sežeňte rovnocenného jezdce ke dvojnásobnému mistru Evropy a několikanásobnému světovému rekordmanovi, který se navíc prosadil jako konstruktér.
V čem měl tým největší problémy?
V úvodu nám moc nevycházely měřené tréninky. A taky nám nepřálo štěstí. Když za mnou přišli s tím, o kolik bodů jsme přišli v důsledku nezaviněných kolizí, raději jsem to nechtěl ani slyšet. David s inženýrem Robinem Dolejšem ukázali, že vědí, jak auto zrychlit. Zápolení se soupeři, kteří čas od času používají závodní speciál jako bojové vozidlo, je ale bohužel předem prohrané.
Po posledním závodu v Le Mans se mezi Buggyrou a konkurenční stájí Maria Kresse, tedy vašeho bývalého kolegy, rozhořela slovní válka. V čem jste si nerozuměli?
Když někdo obviní jezdce s tak nezpochybnitelným renomé, jakým disponuje David Vršecký, z fatální chyby, musí počítat s odpovídající reakcí. Na jejím základě Mario Kress rázem změnil názor a usoudil, že za kolizi může další legenda truckracingu, Antonio Albacete. Bohužel další logické argumenty nazývá nesmysly. Tak to chodí, když je člověk pod velkým tlakem.
Jsou mezi vámi napjaté vztahy?
Buggyra Maria chápe. Ve srovnání s loňskem ztratil jeho tým pozice, jako ambiciózní člověk to nese velmi těžce. A tak se snaží letošní výsledkový propad maskovat silnými prohlášeními. I za cenu obviňování vážených osobností našeho sportu, jakými jsou Antonio Albacete a David Vršecký, z neschopnosti otočit volant správným směrem a fatálních chyb.
Na podzim chystáte ještě testování v Mostě. Kdo by mohl přijet z jezdců testovat? Je reálný Daniel Landa?
Účast Dana je reálná, prakticky přislíbil účast. Pochopitelně přijede Chris. Chystáme i další překvapení. Jméno jezdecké dvojice zveřejníme poté, co s oběma piloty podepíšeme smlouvu. Snad to stihneme do konce roku.
Chystá se Vršecký opět na Dakar?
Určitě bude fandit u televize. Jasnou prioritou Davida a Buggyry jsou okruhy.
Co rychlostní rekordy?
Jako, že bychom se pokusili překonat, některý z mnoha světových rekordů, které drží David Vršecký? (smích) Uvidíme. Bude záležet na strategických partnerech. Každopádně rekordy nás lákají.
Má Buggyra stále chuť být nejlepší stájí? A má na to stále potenciál?
Letos jsme snad na tuto otázku jasně odpověděli. Během sezóny jsme se dotáhli mezi elitu. Několikrát jsme se nechali slyšet, že naším cílem nejsou třetí nebo čtvrtá místa. Chceme na vrchol. Vzhledem ke konkurenci to bude hodně těžké, ale o tom to je.