Nová sezona bude pěkně napínavá. Na autodromu to skoro vypadalo jako na turecké silnici. Nikdo nikomu nedával přednost, jezdilo se na červenou a pět a půl tunová monstra se vytlačovala z dráhy. To na vlastní kůži pocítil hlavně David Vršecký, kterého v neděli sestřelil hned v první zatáčce Němec René Reinert. „Byla to obrovská rána, měl jsem proraženou pneumatiku a závod pro mě skončil," uvedl dvojnásobný šampión.

Ovšem v druhém závodu si spravil chuť. Startoval až z posledního dvanáctého místa a nakonec dojel čtvrtý. Hodně mu k tomu pomohla vlhká trať. „Musel jsem jet opatrně, dost to klouzalo," odfukl si v cíli sedmatřicetiletý pilot.

Závod tahačů se jel v Istanbulu vůbec poprvé. Až do loňska se zde jezdila slavná Formule 1. Roudnický pilot David Vršecký po prvních jízdách označil okruh za jeden z nejhezčích, kde vůbec jel. „Je to technický, kopcovitý, ale zároveň hodně rychlý okruh," dodal Vršecký.

close zoom_in Právě on od startu sezony hodně očekával. Vyhlásil boj o stupně vítězů, ale realita byla mnohem těžší. „Auto jsme měli nastavené na Most a museli jsme to hodně ladit. Soupeři také udělali velký kus práce, " zhodnotil víkend Vršecký, který je po prvním závodním víkendu (celkem jich bude 11) pátý.

O něco lépe skončil druhý český pilot Adam Lacko. Ten drží po Istanbulu třetí místo, když se mu hlavně dařilo v sobotu. „Jsem spokojený, dvakrát jsem skončil na bedně (třetí a druhý)," pochvaloval si pilot černého renaultu.

Celý víkend se všichni snažili honit obhájce titulu Jochena Hahna, stejně jako hladoví volně pobíhající psy v ulicích Istanbulu jídlo. Neúspěšně. Hahn vyhrál všechny závody! „Jelo mu to neskutečně, jeho MAN byl u dráhy jak přikovaný a motor mu zabíral i v nižších otáčkách," všiml si Vršecký.

Diváků na okruh nakonec moc nedorazilo. Možná by se všichni vešli do obřího novinářského centra, kde bylo odhadem přes pět set míst.

Možná není divu, vždyť se v sobotu hrál v Istanbulu zápas roku. Stejně jako u nás mezi Libercem a Plzní, rozhodoval poslední zápas o mistru fotbalové ligy. Galatasaray nakonec zvládl duel s Fenerbahce lépe a Baroš s Ujfalušim mohli s bouřlivými diváky slavit. Atsmosféra v sobotním Istanbulu byla elektrizující. Všude obří vlajky, divoké petardy a řidiči snad seděli na automobilových klaksonech.

V Istanbulu startovalo nakonec jen 12 speciálů. Chyběly hlavně tři auta z nového týmu Františka Vojtíška – Frankie Oxxo team. „Naši dodavatelé nám nestihli dodat  včas potřebné díly. Po zvážení všech okolností a po dohodě s našimi partnery bude lepší auta dodělat, řádně otestovat a potom nasadit do závodů," uvedl jezdec z Jablonce nad Nisou, který se do seriálu vrátí po dvou letech. Jestli to bude již v příštím týdnu v italském Misanu, neřekl.

ME tahačů Istanbul:

Sobota: Hlavní závod: 1. Hahn (Něm/MAN) 23:17,33, 2. Albacete (Šp./MAN) + 1,48, 3. Lacko (ČR/Renault) + 6,75, … 6. Vršecký (ČR/Buggyra) + 16,28.

Závod s handicapem: 1. Hahn 23:25,10, 2. Lacko + 3,03, 3. Alabacete + 10,56, 4. Vršecký + 10,84.

Neděle: Hlavní závod: Hahn 23:06,11, 2. Albacete + 1,02, 3. Östreich (Něm./Renault) + 12,03, 4. Lacko + 13,36, … 12. Vršecký (nedojel).

Závod s handicapem: 1. Hahn 23:25,10,  2. Alabacete + 3,13, 3. Östreich + 5,29, 4. Vršecký + 7,64, …6. Lacko + 13,58.

Celkové pořadí seriálu (po 1. z 11 závodů): 1. Hahn 60 bodů, 2. Albacete 47, 3. Lacko 36, … 5. Vršecký 20.