Neuvěřitelně vyrovnaný šampionát slibují závody tahačů. První ostrý start bude už dnes na pobřeží Jadranu. Na okruhu Misano nedaleko letoviska Rimini bude i reportér Deníku.

Dvojnásobný šampion David Vršecký s Buggyrou bude startovat s číslem 33, právě s ním vyhrál první závod v premiérové sezoně sjednocené série tahačů v roce 2005.

Buggyra bude mít v této sezoně testovacího jezdce, bude jím Michal Matějovský, jinak syn mistra Evropy v tahačích. Matějovský si minulý rok vyzkoušel v Buggyře závody v Mostě, letos by tam opět neměl chybět.

Radektor Vladimír Mayer v Misanu

David Vršecký jednou nazval Misano nudnou plackou. Jenže poté, co pořadatelé rozhodli změnit směr jízdy na okruhu (začalo se jezdit klasicky po směru hodinových ručiček), tak přibylo dramatických situací.

Loňský šampionát začínal v tureckém Istanbulu a druhý závod se jel právě v Misanu. Letos v Misanu seriál pět a půl tunových monster odstartuje.

Vršecký má na poslední závody dobré vzpomínky, právě on zde vyhrál druhý sobotní závod a přerušil tak skvělou sérii pěti vítězných závodů pozdějšího mistra Evropy Jochena Hahna.

Kdo ovládne letošní ročník? Nejspíše to bude někdo z dvojice Jochen Hahn (poslední dva šampionáty vyhrál), nebo Antonio Albacete (dvakrát druhý). Poslední dva roky má šampionát stejného vítěze Němce Jochena Hahna s MANem, který by rád dovršil zlatý hattrick. Ten se naposledy povedl v letech 1997 až 1999 jeho krajanovi Heninzu Werneru Lenzovi s mercedesem. V první dekádě nového tisíciletí měli šanci na hattrick Albacate a Vršecký, oba ale do třetice selhali.

Jenže jsou tu ještě černí koně seriálu mistrovství Evropy. Mezi ně lze řadit Markuse Östreicha a Norberta Kisse. Oba letos přesedlali k vyladěným MANům. Německý závodník, který letos opustil židovickou stáj MKR Technology také už šampionát v roce 2004 vyhrál. Maďar zase koupil loňský zlatý speciál Hahna.

Velká cena Ústeckéhoh deníku v motokárách.

Ale ani čeští jezdci nemusejí tahat za kratší konec provazu. Adam Lacko byl s renaultem celkově dvakrát třetí. David Vršecký zase v přestávce překonal hned tři rychlostní rekordy s tahačem. Buggyře chybí tovární podpora, a proto to bude mít Vršecký s bojem o ty nejvyšší příčky hodně těžké. „Opět se bojím, že si to o titul rozdá dvojice Hahn Albacete," myslí si David Vršecký.

Čeští jezdci vyhráli v uplynulých osmi sezonách ME celkem 28 závodů. Největší podíl na tom má s 24 prvenstvími David Vršecký. Po dvou závodech pak vyhráli shodně Frankie Vojtíšek z Jablonce a Adam Lacko.

Po delší odmlce bude v letošním šampionátu plně zastoupena rovněž značka mercedes. Za jeho volant si sedne žena Elen Lohr! Jejím parťákem v týmu bude Francouz Florian Orsini.

V Misanu se představí poprvé v historii závodních tahačů polský jezdec Gregory Ostaszewski. Jednadvacetiletý mladík prošel úspěšně testy MANu a bude hájit barvy týmu jabloneckého Frankieho Vojtíška.