Jako o splněném celoživotním snu mluví trucker Adam Lacko o evropském titulu. Věčně druhý závodník z roudnické Buggyry se konečně dočkal vytouženého triumfu a loni se stal šampionem. Letos však před ním stojí nová výzva – obhajoba titulu. To se před ním povedlo jinému Čechovi Davidu Vršeckému, loňskému parťákovi Lacka.

„S tímto předsevzetím nemám problém. Uvidíme ale, co na to soupeři,“ lišácky se usmívá Lacko, který se raději drží při zemi. „Vždycky se to lehce říká, ale bude se to hůře dělat. Buďme při zemi: zkusme zase dojet do třetího místa,“ uvedl pro Českou televizi.

To šéf Buggyry má jasno. „Adam půjde do šampionátu z pozice obhájce, nic jiného než titul nepřipadá v úvahu,“ říká rezolutně Jan Kalivoda.

Ve stáji se očekává, že Lacko naváže na předchůdce v barvách Buggyry a obhájce titulu – Körbera a Vršeckého. „Vlastně jediným jezdcem, který u nás první titul neobhájil, byl Bösiger, na druhou stranu prohrál s Davidem Vršeckým,“ poznamenává manažer týmu Kalivoda.

Lacko je jasnou týmovou jedničkou, o jeho parťákovi zatím nebylo rozhodnuto. „Jediné, co můžu na 99,9 % říci, je, že se bude jednat o zahraniční akvizici,“ naznačuje Kalivoda. „Jednáme se třemi jezdci. Maximálně do tří týdnů ale budeme mít jasno.“

Loni se v průběhu sezony vrátil na evropské okruhy Vršecký, který to dotáhl společně s Lackem k titulu v Poháru konstruktérů. Dá se předpokládat, že dvojnásobný evropský šampion, mistr Číny a nejrychlejší trucker planety i letos odjede některý ze závodů mistrovství Evropy.

„David bude určitě bojovat o hattrick v Číně. V Česku bude plnit roli konstruktéra a testovacího jezdce. V jeho případě ale není radno říkat nikdy nikdy,“ dodává Kalivoda.

Letošní šampionát odstartuje 26. května v Misanu a skončí 7. října v Jaramě. Seriál bude mít osm podniků, z kalendáře vypadl Red Bull Ring. V Mostě se pojede první zářijový víkend.