Dělníci loď vytáhnou z vody a řezacími hořáky oddělí záď a příď od střední části lodi. Střed tankeru skončí ve šrotu.

Unikátní operace

Mezitím v loděnici firmy Barkmet ve Lhotce nad Labem loďaři dokončují nový střední díl lodi.

Nová nákladní část tankeru, 80 metrů dlouhou a 9,5 metru širokou, dělníci přivaří ke stávající přídi a zádi.

Nově vyrobená střední část lodi poputuje s pomocí remorkéru v druhé polovině března po Labi ze Lhotky až do Chvaletic. Spuštění střední části lodi v loděnici do Labe je předběžně naplánováno na 17. března.

V novodobé historii českého loďařského průmyslu jde o unikátní operaci. „Majitel lodi nechá k novému nákladnímu prostoru chemického tankeru přivařit zpět zachovalou příď. Výroba nové přídě je velmi nákladná, protože ocel musí být náročně tvarovaná tak, aby ve vodě kladla minimální odpor," vysvětlil Oleh Pantelemonenko z loďařské společnosti Barkmet.

Moderní loď

„Výroba nové zádi je ze stejných důvodů finančně velmi náročná. Je o to náročnější, že obsahuje také technologii řízení lodi a další ovládací prvky a motorovou část lodi. Majitel tím při rekonstrukci ušetří a získá moderní loď," dodal Oleh Pantelemonenko.