Ceny prodloužené Fabie třetí generace startují na 263 tisících korun, testovaná verze 1,2 TSI (81 kW) v plné výbavě vyjde podstatně dráž, auto ale vypadá neodolatelně.

Malý sportovní volant se drží jedna radost, na bezklíčové otevírání dveří a startování si řidič rychle zvykne. Přičtěte větší kola, rádio propojitelné s mobilním telefonem, vyhřívaná sedadla, tempomat a další příplatkovou výbavu a cena hravě přesáhne 400 tisíc korun.

Za tyhle peníze ale zákazník dostane auto, které se mezi ostatními škodovkami neztratí. Oproti předchozí verzi vypadá vůz kulatější, blíže k Fabii první generace, ale rysy jsou ostré a sebevědomé. Fabia neudělá ostudu na chatě, ani manažerovi v obleku.

Svižný agregát

Nejsilnější benzinový motor s obsahem 1,2 litru žene auto svižně kupředu, Fabia ochotně zabírá už od nízkých otáček, ale motoru nevadí ani častější vytáčení. Po dvou tisících ujetých kilometrech ukazuje palubní počítač spotřebu kolem 7 litrů na 100 kilometrů.

Ve městě se Fabia cítí jako ryba ve vodě, popojíždění v kolonách je únosné i na první rychlostní stupeň, šestistupňové manuální převodovce ale stejně tak vyhovuje i dálnice. I při maximální povolené rychlosti je hluk na dálnici téměř neslyšitelný.

Žádná nedotáčivost

Měkčí nastavení podvozku působí komfortně, auto se nestydí v zatáčkách trochu naklonit, stopu ale drží výborně.

Díky obrovskému zavazadelníku nemá Škoda Fabia Combi ve svém segmentu konkurenty. Kufr je tak akorát široký na dětský kočárek, díky snížené nákladové hraně je navíc jeho nakládání opravdu hračka. Přestože se základní objem ve srovnání s hatchbackem zvýšil o 200 litrů, hmotnost vozu stoupla jen o 24 kilogramů. Delší verze je navíc jen o deset tisíc korun dražší.

Místo oproti předchozím verzím přibylo také uvnitř vozu. Cestující vpředu i vzadu mají dost místa na kolena i hlavu, tři lidé se na zadní sedadla vejdou, ale na dlouhé cesty to nebude to pravé.

Palubní deska působí čistě a přehledně. Odkládací přihrádky jsou praktické a jejich počet dostatečný. Příjemná jsou také pohodlná sedadla s výborným bočním vedením, vyšší řidiči by ale možná uvítali trochu delší sedák. Fabia potěší také dobrým výhledem do všech stran, překvapivě dobře je vidět i v úzkém vnitřním zpětném zrcátku.

Zkrátka a dobře, praktičnost a elegance jdou v nové Fabii ruku v ruce. Po novince se na ulici každý rád ohlédne, auto přesto působí střídmě a řidiči jistě dobře poslouží.