Sebevědomý výraz dravé šelmy vzbuzuje respekt. Až se nechce věřit, že za výraznou přední částí pokračuje pětimetrový wagon. Dramatičnosti vozu to ale nikterak neubírá, naopak, štíhlé dynamické linie a svalnatá zadní část vozu posilují dojem šelmy připravené ke skoku.

Revoluční výbava

Testovaná verze s motorem o objemu 2,2 litru (129 kW), automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol se vyrábí jen v nejvyšším stupni výbavy Revolution TOP. Zákazník tak dostane doslova přehlídku moderních technologií.

Nechybí bezklíčové otevírání dveří a startování, vyhřívané sedačky vepředu i vzadu, adaptivní tempomat, automatická dvouzónová klimatizace…

Sám jsem nikdy na podobných detailech nelpěl, ale je pravda, že si na ně řidič velmi snadno zvykne. Že je asistent rozjezdu do kopce jen pro začínající řidičky? Nenechte se vysmát.

Hlídá únavu řidiče

Ve výbavě nechybí ani řada airbagů a bezpečnostních prvků. Mazda 6 hlídá únavu řidiče, jízdu v jízdním pruhu, mrtvé body okolo vozidla i překážky vpředu.

Kožená sedadla jsou velmi pohodlná a dobře nastavitelná. Obzvlášť sedadlo řidiče nabízí několik užitečných nastavení navíc.
Kožené čalounění vypadá krásně, opěrky rukou jsou ale příliš nízko, aby se bylo možné opřít opravdu pohodlně.

Prakticky nepůsobí ani krátká opěrka na loket, která vpředu pokračuje roletkou ukrývající držáky na nápoje. Slot na paměťovou kartu, zásuvka a zdířky pro dvě USB a audio kabel ukryté v opěrce se ale povedly.

Spousta prostoru

Velkorysý prostor pro posádku nabízí Mazda 6 wagon vepředu i vzadu, ani vyšší člověk nemá na zadních sedadlech problém s místem pro nohy. Zatmavená zadní okna jsou praktická, ale poměrně malá, takže děti a menší lidé mají na zadních sedadlech trochu omezený výhled.

Zavazadlový prostor působí na první pohled oproti pohledu zvenku trochu stísněně. Není příliš vysoký, ale je dostatečně dlouhý i široký, nabízí navíc několik praktických háčků a ok k upevnění nákladu. V kufru s objemem 489 litrů nechybí vypínatelné osvětlení ani zásuvka, užitečné je sklápění zadních sedadel přímo ze zavazadlového prostoru.

Dieselový motor o objemu 2,2 litru s technologií Skyactiv má nádherný zvuk a stejně dobře funguje. Automatické řazení je plynulé, řidič ale nepřichází ani o možnost sekvenčního řazení, ať už pákou či pádly pod volantem.

Inteligentní světla

Podvozek je pevný a jistý, povedlo se i odhlučnění kabiny. Pochválit musíme také inteligentní světla, se kterými se řidič neztratí ani v té nejčernější tmě.