Automobil přitahuje hodně pozornosti, Mazda se v davu rozhodně neztratí. Novou CX-5 každý pozná podle výrazné tváře a energických tvarů osvětlení. Exteriér vozu je založen na designu „KODO duše v pohybu", který je inspirován ladnými pohyby šelem. Silácký a dopředu nakrčený postoj v kombinaci s dynamickými tvary působí energicky a obratně.

Mazda CX-5 tak ale nejen vypadá, ale i jezdí. Je dostatečně prostorná, aby se na zadní sedadla vešly dvě dospělé osoby i s autosedačkou, a přitom dostatečně dynamická. Zadní sedadla poskytují dostatek prostoru pro nohy i hlavu, to hlavní se ale odehrává vpředu. Tohle kompaktní SUV je totiž radost řídit.

Radost z jízdy

Příjemný pocit nastupuje už při usazení do pohodlných sedadel, která poskytují dobrou oporu pro záda a skvěle drží. Volant sedne do ruky perfektně, ovládání je instinktivní a všechny ovladače jsou po ruce. Startování tlačítkem má CX-5 už v základní výbavě.

Vozidlo poskytuje řidiči na své poměry docela dobrou zpětnou vazbu, podvozek je tvrdší, ale nepohodlí posádka nepocítí ani na největších, devatenáctipalcových kolech. Auto je dobře čitelné a stabilní, do zatáček se prosit nenechá.

Pochvalu zaslouží také odhlučnění, i když si testovaný dieselový motor s objemem 2,2 litru umí i pěkně zařvat. Odezva při sešlápnutí plynu je téměř okamžitá, automatická převodovka řadí rychle a přesně.

Pětisetlitrový kufr má pravidelné tvary, je široký a dobře přístupný. Pohodlně pojme i velký dětský kočár a ještě zbude dost místa na nákup. Ze zavazadlového prostoru je navíc možné sklopit zadní sedadla jedním prstem, zatáhnutím za páčku.

Na bezpečí posádky dohlíží šest airbagů a dle stupně výbavy i řada inteligentních asistentů. I přes velká boční zrcátka se opravdu hodí systém sledování mrtvého úhlu a zadní parkovací kamera. Nechybí systém pro prevenci předního i zadního nárazu, asistent rozjezdu do kopce, asistent pro udržení jízdního pruhu a přední i zadní parkovací asistent.

Ekologický výkon

Vůz s technologií SKYACTIV je na své rozměry až neuvěřitelně lehký. Mazda udává kombinovanou spotřebu nové CX-5 mezi 4,6 a 7,2 litru na 100 kilometrů. Počítač testovaného modelu ukazoval po 800 najetých kilometrech hodnotu 8,8, my jsme se s jízdou v převážně městském provozu pohybovali se spotřebou kolem velmi pěkných 7 litrů na 100 kilometrů.

Pomáhá také systém i-stop, který snižuje spotřebu vypínáním motoru v zácpě či na semaforech. Systém je přitom opravdu rychlý, dle Mazdy nastartuje rychleji a plynuleji než většina systémů start-stop.

V základní verzi CX-5 stojí 524 900 korun, cena testovaného modelu s nejvyšší výbavou a automatickou šestistupňovou převodovkou je 911 400 korun.