„Přiznávám, nikomu se do toho projektu moc nechtělo. A to i přesto, že vůbec není poplatné Hradu. Scénář Jana Kvíze šel několik měsíců z jednoho českého divadla do druhého, ale my se toho nebojíme,“ řekl Tomáš Šimerda, ředitel divadla, který bude inscenaci ve světové premiéře také režírovat poté, co se této role vzdal Ondřej Havelka.

„Nezlobte se, ale to nebudu komentovat. Každá doba si žádá svoje,“ řekl Šimerda na otázku, nebude-li uvedení opery o Klausovi srovnatelné s operou o Leninovi, uváděnou ústeckým divadlem v 80. letech. Zlí jazykové ovšem tvrdí, že by to mohla být stejná legrace.

K nejpůsobivějším momentům opery má patřit autogramiáda knihy „Modrá, nikoli zelená planeta“ (ta dala opeře i jméno) v Kongresu USA či až cimrmanovský obraz „Prezident tváří v tvář ledovci, který taje a taje“.

„Opera možná nemá dramatický rozměr antických komedií, ale k Divotvornému hrnci bych ji opravdu nepřirovnával,“ řekl nám včera tiše do telefonu kritik Petr Trdlo. Jeden z mála lidí z ČR, kteří již scénář nové Modré opery četli.