Tím se oprávněně chlubili ústečtí The Boom - Beatles Revival band, když zvali na benefiční show se svým symfonickým orchestrem v sobotu do Domu kultury (DK) v Ústí. Na akci, která měla opět vydělat peníze pro onkologické oddělení ústecké Masarykovy nemocnice.

Vánoční benefiční show začíná přesně ve 20.00. Sál ještě není zcela plný, ale místa k sezení jsou obsazena. Překvapivě na nich sedí i dost mladších lidí. The Boom spouští hit I Want To Hold Your Hand a už to jede. Na velkých plátnech po stranách pódia „běží” snímky The Boom z cest o světě i z hraní v Česku, fotky s orchestrem pěkně ilustrují historii kapely i to, co už dokázala. Ve stejném duchu je i výstava v předsálí, kde kapela „vystavila” i článek o Tony Sheridanovi ze čtvrtečního Deník. Na výstavě má lví podíl Mirek Rosendorf, v posledních letech dvorní fotograf The Boom. Dokumentoval prestižní hraní The Boom v Liverpoolu s orchestrem i bez něj, fotí vánoční koncerty i letní benefice pro klášterní zahradu; i díky němu je to pěkné vzpomínání.

Zní hity Al My Lovin´ či From Me to You (Gottův Adresát neznámý), už plný sál tančí, užívá si. Často zpívá se svými „Bůmáky”.

„Děkujeme. Začátek byl lehce improvizovaný,” přiznává Pavel Nepivoda (zpěv, doprovodná kytara, piáno). Zní i píseň I Feel Fine (Je mi fajn), „To dnes platí pro celý večer!” hlásí Pavel.

„Jak vidíte, orchestr tu dnes není,” škádlí publikum Tomáš Homolka. To už se ale za velkým závěsem za kapelu „cosi” děje. Ve 20.30 se „opona” rozevírá a orchestr za ním spouští v celé své kráse i síle velký hit Beatles, All You Need Is Love. Pavel Nepivoda usedá ke klavíru, orchestr se „opře” do nástrojů a něha dívčích hlasů sboru hladí, konejší i vzrušuje. Krása!

V tom je i velká síla projektu The Boom & Orchestra. Skupina The Boom – Beatles Revival Band s dalšími hudebníky (mj. Martin Bechyňský na klávesy) a symfonickým orchestrem, vždy příležitostně „poskládaným“ z členů orchestrů Severočeského divadla opery a baletu, Severočeské filharmonie Teplice a dalších, hrají živě i ty písničky Beatles, které slavní Brouci s orchestrem nikdy na veřejnosti nezahráli. Jen ve studiu, na své desky.

Publikum na židlích po pravé straně pódia vytlačuje stojící lidi před sebou ( i mě). Přisouvají se až k zábraně, jak to jde nejblíž k pódiu…