„Koncerty filmových melodií jsou naše jistota. Jejich popularita mezi diváky roste i naše umělce baví," říká Miloš Formáček, ředitel divadla i dirigent jeho orchestru.

Hity zazpívají Dušan Jarjabej a Zuzana Balvanová, zahrají domácí sólisté a také hosté Igor Ardašev (klavír) a Felix Slováček mladší (saxofon).

Všechny skladby pro čtvrteční koncert jsou zahraniční, žádná česká. Proč?
Ty pěkné české jsme za minulé koncerty vyčerpali, tentokrát se zaměřujeme na filmové skladby typu Morriconeho, což je zase o kousek dál v náročnosti.

Ve které skladbě se nejvíce ukáže síla sboru Severočeského divadla?
Sbor bude nejsilněji znít v Dobytí ráje.

Které budou zpívané?
Z těch slavných především Titanic, kde bude irská flétna se sopránem, a Vangelisova slavná píseň z filmu 1492: Dobytí ráje, kde jsme zapojili i sbor. Bonbónek bude proslulé Mambo nebo Most přes řeku Kwai, kde část sboru hvízdá slavný pochod.

Herec Jan Šťastný moderoval v Ústí charitativní koncert pro malého školáka.
Herec Jan Šťastný: Film je iluze a já jí chci podlehnout

Na programu je také Felix Slováček junior.
Ano, už s námi asi dvakrát spolupracoval na podobném koncertě a měl u publika úspěch, proto jsme ho opět oslovili. Zahraje ty nejoblíbenější hity, dokonce i ty z otcova repertoáru. Písničky Tenkrát na západě od Morriconeho a Sen lásky.

Potkají se v nějaké skladbě Felix Slováček s Igorem Ardaševem?
Ne. Tyto skladby nejsou postavené pro oba sólisty dohromady. Naší snahou je, aby byly na jevišti různé kombinace sólistů, ale ne vždy se to podaří.

Jak složité je udělat pro zahraniční skladby zajímavá a pestrá aranžmá? Je to těžší než udělat třeba operu?
To ne, nastudovat operu je práce pro všechny složky divadla, je to dlouhý proces. U filmových melodií je náročnější spíš příprava dramaturgická a dirigentská. Tedy výběr materiálu a pestrost skladeb, aby se hodily k sobě. Jednodušší to je v tom, že zde orchestr pracuje samostatně. Důležitá je intenzita provedení a nezávislost tělesa.

Co je vaše největší chlouba z tohoto koncertu?
Třeba Mission Impossible, kde je sólový klavír a sólová trubka náročná v improvizaci. Jedná se o jednu z nejnáročnějších věcí rytmicky. Koncert je náročný hlavně v případě autorských poplatků, honorářů a vhodného termínu pro sólisty, aby všichni mohli.