Skončila jedna z největších investic na Mostecku od roku 1989. Část hlavní železniční trati už odpovídá evropskému standardu. Cestování se zrychlilo. Vylepšení stálo miliardu.

VYŠŠÍ BEZPEČNOST NA PŘEJEZDECH

Cestování vlakem mezi Mostem a Chomutovem je rychlejší a bezpečnější. Na tiskové konferenci v Mostě o tom  informovali zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), kteří slavnostně ukončili modernizaci trati z Ústí nad Labem do Klášterce nad Ohří v úseku Most - Chomutov.

Zlepšení parametrů stálo 911 milionů korun bez DPH, z toho 435 milionů má uhradit Evropská unie.

Technici upravili železniční svršky a spodky, mostní objekty, trakční vedení a ohřev výhybek, což pomůže hlavně v zimě. Vyšší bezpečnost má být i na železničních přejezdech. Součástí stavby byly úpravy stanic Třebušice, Kyjice a částečně i Mostu.

ZKRÁCENÍ JÍZDNÍCH DOB

Mezi Mostem a Třebušicemi jezdily vlaky 80 až 100 km za hodinu. V některých úsecích to bylo kdysi kvůli poddolovanému území jen 40 km za hodinu. Teď mohou moderní soupravy zvýšit rychlost až na 120 km za hodinu.

„Zapadá to do konceptu zkrácení jízdních dob na trati Ústí nad Labem - Cheb," sdělil náměstek ředitele oblastního ředitelství SŽDC Martin Kašpar.

Cestování z Mostu do Chomutova bude kratší v řádech minut. Měl by se tomu přizpůsobit nový jízdní řád.

Železničáři, kteří čelí konkurenční silniční dopravě, chtějí pokračovat v modernizaci dalších úseků v Podkrušnohoří, aby se dostaly na úroveň Mostecka.