Za posledního půl roku je to už podruhé, co skončilo pod koly automobilu dítě. „Na místo nehody dorazila záchranná služba a převezla dítě k ošetření do Masarykovy nemocnice. Po dobu šetření dopravní policií byla silnice uzavřena, příčiny nehody zatím objasňujeme,“ uvedl policejní mluvčí Daniel Vítek.

Dívenku, která utrpěla těžké zranění, ošetřil lékařský tým traumacentra. „S ohledem na věk dítěte nebudeme víc informací sdělovat,“ vysvětlil mluvčí ústecké záchranné služby Prokop Voleník.

Na Ústecku se chodci v zimních měsících stávali oběťmi dopravních nehod častěji než v jiných letech. Tři z nich byli mladší 18 let. Přispívala k tomu snížená viditelnost, nepozornost i bezohlednost řidičů.

Znečištěné ovzduší. Ilustrační foto.
Otřesnou úroveň znečištění působí v Ústeckém kraji doly i domácí kotle

Experti na bezpečnost silničního provozu upozorňují, že pokud někde řidič uvidí u silnice dítě, měl by dát raději nohu z plynu a být hodně obezřetný. To platí i v případě sražené desetileté holčičky ze včerejšího rána. Děti totiž podle specialisty z ústeckého BESIP Jana Pechouta neumějí dělit pozornost.

„Když spěchají, třeba na autobus, nebo uvidí na druhé straně ulice kamarády, zapomenou na celý svět a bez rozhlédnutí vběhnou do silnice. Jindy se rozhlédnou jen na jednu stranu. Mohla to ale být i chyba řidiče. Těžko říci, nechci předjímat výsledek policejního šetření,“ poznamenal Pechout.

I proto ústecká městská policie věnuje dopravní výchově pro mateřinky a základní školy v okrese velkou pozornost. Na dopravním hřišti v Krásném Březně si mohou už deset let vyzkoušet řadu modelových situací.

Výuku lektoři rozdělili na teoretickou část v učebně a praktickou na hřišti. „Důraz klademe na orientování v jednotlivých dopravních situacích. V areálu vybaveném značením i semafory si mohou děti nacvičit jak správně přecházet, jezdit na kole i jak podat první pomoc. Ze zkušeností víme, že se všechno naučí správně, ale jsou zbrklé. Proto je chceme naučit, aby se soustředily jen na přecházení vozovky,“ popsal zástupce ředitele městské policie Jan Novotný.

Nejdramatičtější co do srážek chodců byl na ústeckých silnicích konec listopadu a první polovina prosince. Na alarmující statistiky upozornila sama policie. Od začátku listopadu do 6. prosince totiž evidovala 13 nehod s chodci, což představovalo více než dvojnásobek oproti stejnému období roku 2017.

Po dálnici D8 mezi Petrovicemi a Lovosicemi se v úterý proháněl autobus s tmavými skly a dopravními policisty uvnitř.
FOTO: Na kamioňáky si policisté na D8 posvítili z autobusu

OSM STŘETŮ S CHODCI ZA ŠEST DNŮ

Pro ilustraci, jen za prvních šest prosincových dnů museli ústečtí dopravní policisté vyrazit ke sraženým chodcům osmkrát, přičemž všichni utrpěli vážná zranění a jedna žena zahynula. Všechny nehody se staly ve městě, čtyři na přechodech pro chodce.

Rizikovou zůstává ulice Sociální péče. Právě tady jen v krátkém úseku před Masarykovou nemocnicí za posledních 12 let zahynuli na přechodu pro chodce dva lidé a deset utrpělo těžká zranění. Chodce tu na přechodu auta srazila více než třicetkrát. Celkem se zde odehrálo 115 nehod.

Ilustrační foto
Nové přepážky v Ústí letos nebudou. Místo 30 milionů je potřeba 60

U NEMOCNICE PŘIBUDE DOPRAVNÍ ZNAČENÍ

Zvýšení bezpečnosti v úseku silnice I/30 vedoucí ulicí Sociální péče projednávaly město Ústí a Ústecký kraj s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které má tuto komunikaci ve správě.

„Byla dohodnuta opatření především ve formě vodorovného značení. Zástupci ŘSD je připraví a představí v červnu,“ informoval šéf krajského odboru dopravy Jindřich Franěk.

Vychází nový týdeník!
Nový Týdeník Ústecko: O investicích na Miladě i práci starosty