Jen nové nebo modernizované vlaky by na konci příštího roku měly jezdit na regionálních tratích Ústeckého kraje. V Ústí nad Labem to slíbili představitelé Českých drah.

Podle krajského ředitele ČD Daniela Jareše zde již řada nových souprav jezdí a další během roku přijdou.

„Potkat na regionálních tratích starý vlak bude spíše výjimka," prohlásil. Páteř regionálních vlaků mají tvořit modernizované vlaky typu RegioNova. Ovšem stále v hojnějším počtu se budou objevovat i další soupravy.

Cesta do Prahy bude dražší

V jízdním řádu Českých drah budou oproti letošnímu roku jen minimální změny. Navýší se cena jízdného. Z Ústí nad Labem do Děčína nebo Teplic obyčejné jízdné zdraží o korunu na 31 respektive 39 korun.Jednosměrná jízdenka do Prahy zdraží ze 142 na 147 korun.

„Na trati z Děčína do Mostu již jezdí jedna souprava RegioPanter. Pořídíme jich během roku sedm a budeme je zde nasazovat," slíbil.

Z Mostu do Karlových Varů začínají jezdit vlakové soupravy RegioShark. Do konce roku 2013 má sedm žraločích vlaků zajišťovat dopravu na Šluknovském výběžku.

„Na trati z Ústí do Prahy již ve 100% používáme vlaky CityElefant," dodal Jareš.

Jedinou výtku si České dráhy od Ústeckého kraje vysloužily. Za Vánoční kometu, která v sobotu o víkendech začne jezdit na vánoční trhy do Drážďan.

„Je to nejvytíženější vlak v Ústeckém kraji. Bohužel bude tvořený starými vozy, což není dobrá reklama. Na nádraží v Drážďanech bude nejošklivější," uvedl Jakub Jeřábek z krajského úřadu. Podle Jareše je problém dát na takový mimořádný vlak vagony z pravidelných spojů.

Ústecký kraj má v příštím roce drahám spolu s dotací od státu za regionální dopravu dát asi 750 milionů korun, záležet bude na inflaci. Dráhy chtějí více peněz.

Například proto, že jim SŽDC zvedne poplatky za používání tratí, což je prý zátěž kolem 9 milionů korun.

„Máme k tomu stanovisko a budeme o požadavku s drahami jednat," uvedl radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Regionální spoje po železnici v Ústeckém kraji denně využije zhruba 50 tisíc cestujících. Podle kraje i drah se jejich počet nijak výrazně nemění.