„Dnes probíhá demontáž starých ocelových konstrukcí, to znamená tří obloukových nosníků. Jedna konstrukce váží zhruba 250 tun," prozradil stavbyvedoucí firmy SMP CZ, která práce provádí, Marcel Návojský.

Dvě nákladní lodě a tažný remorkér nejprve zapluly pod starou konstrukci mostu načerpané vodou. Poté se přímo z lodí vybudovala podpěrná konstrukce. Voda se začala odčerpávat a podpěrná konstrukce tak vztlakem nadzdvihla konstrukci mostu. Celé oblouky lodě odvážejí na protější břeh na lovosické straně, kde už proběhne jejich rozpálení na přenositelné části. Ty poté poputují do šrotu.

„U původních konstrukcí nikdo neví, jak se budou chovat, jaká jsou v nich napětí. Podle předpokladů se tedy muselo navrhnout ještě dodatečné vyztužení oblouků. Byly to týdny, měsíce příprav," sdělil Návojský.

Snášení starých konstrukcí podle jeho slov potrvá ještě celý příští týden. Nové konstrukce se pak budou osazovat na přelomu září a října.
„Nové konstrukce jsou každá o 200 tun těžší. Proto se u pilířů bourají hlavy, zesilují se pilíře i podzákladí těch pilířů," dodal stavbyvedoucí.