Jeho výměna by totiž narušila přístupnost nejodlehlejší městské části.

„Výměna prámu bude trvat několik dnů. Vzhledem k tomu, že nový přívoz bude větší než ten stávající, tak se převozníci kromě jiného musí naučit s ním manévrovat. Kvůli délce výměny jsme k ní nechtěli přistoupit dříve, než bude hotová rekonstrukce silnice do Dolního Žlebu, který by jinak byl odříznutý od zbytku města," říká mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Podle jejích slov by měla být silnice do Dolního Žlebu hotová do 15. listopadu, nyní je na řadě pokládka finálního povrchu.

„V této době nebude možné po silnici v době uzavírky vůbec projíždět. 
V současné době se stává poměrně často, že musí dělníci přerušit práci, protože někteří z řidičů zákaz vjezdu nerespektují," vysvětluje dále Lakomá. Během pokládání asfaltu ale není možné práce kromě jiného kvůli souvislé pokládce přerušovat.

Právě toho, že by se mohla sejít úplná uzavírka silnice a výměna prámu, se již při oznámení báli lidé žijící v Dolním Žlebu.

Teprve až skončí pokládka nového povrchu, zamíří do Dolního Žlebu i nový prám. Část výměny přívozu za nový ale má dodavatelská firma již za sebou. Minulý týden se totiž přetrhlo vodící lano přívozu a bylo nutné jej vyměnit.

O dodávce nového přívozu se mluvilo již delší dobu, ten stávající je totiž ve velmi špatném technickém stavu a již několikrát bylo nutné požádat o výjimku a prodloužení obdoby technické zkoušky pro lodě. Stávající prám totiž převáží turisty a auta u Dolního Žlebu již více než 40 let. 
V posledních letech se ale na něm čím dál více projevovalo stáří, město dávalo do jeho údržby stovky tisíc korun. Nový prám vyjde Děčín na přibližně tři a půl milionu korun.

Velké problémy provázely přívoz například před třemi lety. Nejprve na začátku roku přeťala projíždějící nizozemská loď vodicí lano přívozu. Další problémy přišly v červenci 2013, kdy se kvůli zkorodovaným nosným prvkům propadla paluba kormidelny. Navíc se protrhl i bok prámu,
a začalo tak do něj zatékat. Město tehdy nechalo udělat generální opravu, která vyšla na 200 tisíc korun.

Přívoz je provozován na neregulovaném úseku řeky Labe, kde hladina v závislosti na hydrologických podmínkách průběžně kolísá. Obecně tedy platí, že přívoz je schopný provozu, pokud je hodnota stavu vody na vodočtu v Ústí nad Labem v rozmezí od 160 do 300 cm. V opačném případě je přívoz mimo provoz.

Přívoz Dolní Žleb na Labi je nejseverněji a nejníže položeným přívozem v Česku. Západní přístaviště má nedaleko železniční zastávky Dolní Žleb, východní přístaviště u silnice mezi Hřenskem a Děčínem.