Správa železnic (SŽ) se chystá na stavbu Evropského vlakového zabezpečovacího systému (ETCS) na železničním koridoru u Labe. „Bude to od Kralup až po státní hranici s Německem,“ potvrdil za organizaci náměstek ředitele Mojmír Nejezchleb s tím, že investice bude čítat kolem 13 miliard korun. Dvoukolová soutěž je momentálně ve fázi podávání kvalifikace. Stavba samotná má trvat tři roky.

Ale ještě předtím železničáři plánují další stavby na kolejích v oblasti Lovosicka a Ústecka, kde poslední velká modernizace koridoru proběhla víc než před 20 lety. Mezi Lovosicemi a Ústím se má v příštích letech pracovat třeba na sanaci opěrného systému u skal nad tratí a na trakčním vedením. „Překonfiguruje se stanice Prackovice, budou nové perony a nové přístupy na ně,“ dodal Nejezchleb.

Na vytíženém úseku trati za Prackovicemi nad Labem železničáři udělají výhybnu, která umožní lepší křižování vlaků. Další investice se týká úseku Lovosice-Bohušovice nad Ohří, kde se bude pracovat na železničním spodku. „Pro nás je teď klíčové ty stavby připravit a zkombinovat je se stavbou ETCS,“ dodal k plánovaným investicím náměstek ředitele SŽ.

Aktuálně se pracuje na bezbariérovosti nádraží v Lovosicích. Na to by už příští rok mohla navázat také rekonstrukce samotné nádražní budovy, která je nyní v závěrečné fázi projektové přípravy. Podle Nejezchleba má konkrétně tato oprava lovosického nádraží velkou šanci obstát mezi dalšími adepty nádražních budov v České republice, zralých na opravu.

Správa železnic v Lovosicích představila záměry na levobřežní trati z Kralup do Ústí | Video: Deník/Jaroslav Balvín