Přetížená dodávka o více jak jednu tunu. Řidič dostává od policistů dva tisíce pokuty, musí odstavit auto a počkat na přeložení nákladu. To byl největší prohřešek čtvrteční dopolední silniční kontroly na dálnici D8 z Německa do České republiky.

„Já jsem to před jízdou nevážil. V objednávce bylo, že to má mít maximálně jeden a půl tuny. To se musíte obrátit na šéfa," vymlouvá se řidič Jaroslav z Mostu, který nechce sdělit novinářům své příjmení. Jeden z policistů uvedl, že jde o typický případ, se kterým se na dálnici D8 setkávají často. „Takováhle dodávka má velký nákladový prostor. Dopravci do nich naloží, co to dá. Snaží se tak vyhnout mýtnému, které by museli platit u nákladních aut. Takhle jim stačí pouze dálniční známka," vysvětluje policista.

Mezitím, co dva policisté řeší hříšníka z dodávky, jejich kolega na motorce navádí na  parkoviště kamion. Auto i návěs jsou v pořádku, ale řidič nedodržel povinnou přestávku. Pokuta pět set korun ho nemine. Marin Sedláček z dálničního policejního oddělení Řehlovice uvedl, že nejčastějším prohřeškem u řidičů nákladních aut je právě nedodržování povolené doby řízení. „Za to můžeme řidiči uložit pokutu až pět tisíc korun. Záleží,  o jakou dobu čas přetáhne," řekl Sedláček.

Mnoho řidičů se vymlouvá, že neměli kde zaparkovat. „Speditér při plánování trasy by měl řidiči určit i místa, kde si může z kamionem udělat  přestávku. Problém je ale v tom, že řada řidičů jezdí na časový doraz. Pak se vymlouvají na plná parkoviště, že neměli kde zastavit," doplnil policista Dušan Vrubl.
Kontrolou neprošla jen nákladní auta, ale také autobusy. V nich nejčastějším prohřeškem bývá nepřipoutání se cestujících za jízdy bezpečnostním pásem.  Policisté se na nákladní autobusovou dopravu na dálnici D8 zaměřili v rámci dopravně bezpečnostní akce TISPOL.Akce trvá do neděle.