Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce podle oznámení záměru zveřejněného letos v květnu stavební práce zahájit už v březnu 2017, hotové pak mají být v prosinci. K chystané proměně lovosického nádraží už také skončilo zjišťovací řízení s výsledkem, že záměr nebude mít podstatný vliv na životní prostředí a není tedy nutné jej dále posuzovat podle zákona.

Připravovaná rekonstrukce se dotkne všech čtyř nástupišť, a to především jejich výšky, která bude upravena na 55 centimetrů nad temenem kolejiště stejně jako na horním vlakovém nádraží v Litoměřicích. Znamená to, že nástupní hrana bude ve výši podlahy železničního vozu a stanice tak bude upravena pro bezbariérový přístup.

V plánu je rovněž zřízení nových výtahů k jednotlivým nástupištím se zachováním oboustranných schodišť na 2. a 3. nástupišti. Na 4. nástupišti zůstane zachované pouze jedno schodiště.

V neposlední řadě pak má dojít k propojení Máchovy ulice a jejího okolí s přednádražním prostorem.

Podchod totiž v současnosti spojuje pouze nástupiště s výpravní budovou. Nově má pokračovat až do Nového Klapý, čtvrti, která je od zbytku města oddělená právě železnicí. „Výstup z podchodu bude opět řešen výtahem a zalomeným schodištěm," stojí v oznámení záměru.

Nové má být na nádraží i osvětlení nástupišť a podchodu, zrekonstruované a doplněné bude sdělovací zařízení. Ve výpravní budově dojde pouze k výměně dveří na 1. nástupiště, které svou šířkou nyní nevyhovují vozíčkářům.

Cestující navržené úpravy oceňují. V současnosti se k nástupištím totiž nedostanou jinak než po schodech.

„Já raději přecházím přes koleje, sama to s kočárem a dítětem po schodišti prostě nezvládám. Takže výtahy bych tady určitě uvítala," řekla před časem Deníku Taťána Joštová.

„Realizace stavby bude probíhat na základě předem stanovených postupů a výluk kolejí a troleje," dodalo SŽDC.